Shift in pre-service teachers' comprehension of ecological role of aquatic plants as impacted by new interactive workbook on photosynthesis in ecological circumstances
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F23%3A43908752" target="_blank" >RIV/60076658:12410/23:43908752 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2024/09/PBE2023_final.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Shift in pre-service teachers' comprehension of ecological role of aquatic plants as impacted by new interactive workbook on photosynthesis in ecological circumstances
Popis výsledku v původním jazyce
This study presents the results of a pilot investigation into the impact of an interactive workbook on pre-service biology teachers' understanding of photosynthesis. Combining STEM education elements, the research assessed changes in their comprehension of aquatic plants' photosynthetic biomass production and its ecological role using pre/post-tests and concept maps. Initial findings revealed a low level of understanding, but after the intervention with the interactive workbook, post-test results indicated improvement.
Název v anglickém jazyce
Shift in pre-service teachers' comprehension of ecological role of aquatic plants as impacted by new interactive workbook on photosynthesis in ecological circumstances
Popis výsledku anglicky
This study presents the results of a pilot investigation into the impact of an interactive workbook on pre-service biology teachers' understanding of photosynthesis. Combining STEM education elements, the research assessed changes in their comprehension of aquatic plants' photosynthetic biomass production and its ecological role using pre/post-tests and concept maps. Initial findings revealed a low level of understanding, but after the intervention with the interactive workbook, post-test results indicated improvement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Project-based education and other activating strategies in science education XXI. – Conference proceedings
ISBN
—
ISSN
2695-0626
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
85-95
Název nakladatele
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
2. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
001328096200009