Některá využití harmonického průměru ve výuce matematiky na střední škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908287" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908287 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://rozhledy.jcmf.cz/index.php/rocnik-99-2024-cislo-3/" target="_blank" >https://rozhledy.jcmf.cz/index.php/rocnik-99-2024-cislo-3/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Některá využití harmonického průměru ve výuce matematiky na střední škole
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje základní poznatky o harmonickém průměru a demonstruje jeho možná využití při řešení středoškolských úloh z matematiky. V navazujícím příspěvku se zaměříme na využití harmonického průměru ve fyzice a finančnictví.
Název v anglickém jazyce
Some uses of the harmonic mean in secondary school mathematics teaching
Popis výsledku anglicky
The article presents basic knowledge about the harmonic mean and demonstrates its possible use in solving high school mathematics problems. In a follow-up post, we will focus on the use of the harmonic mean in physics and finance.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Rozhledy matematicko-fyzikální
ISSN
0035-9343
e-ISSN
—
Svazek periodika
99 (2024)
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
13-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—