Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Harmonický průměr při rozvoji finanční gramotnosti žáků střední školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43909293" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43909293 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Harmonický průměr při rozvoji finanční gramotnosti žáků střední školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá harmonickým průměrem a jeho využitím v oblasti finančního vzdělávání a finanční gramotnosti. V úvodu je zmíněna podstata a cíle finanční gramotnosti, dále je definován harmonický průměr a jsou připomenuty jeho vlastnosti včetně geometrické interpretace. Stěžejní část článku obsahuje několik zajímavých a hlavně vhodných úloh do výuky matematiky, popř. finanční matematiky, na středních školách, jako např. výpočet průměrné ceny zboží, výpočet průměrné doby zpracování určitých dokumentů, výpočet průměrného kurzu. Důležitost správného využití harmonického průměru žáky roste se zvyšujícími se požadavky na úroveň jejich finanční gramotnosti.

  • Název v anglickém jazyce

    Harmonic average in the development of financial literacy of high school students

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the harmonic mean and its use in financial education and financial literacy. In the introduction, the nature and objectives of financial literacy are mentioned, then the harmonic mean is defined and its properties, including its geometric interpretation, are recalled. The main part of the article contains several interesting and mainly suitable problems for teaching mathematics, or financial mathematics, in secondary schools, such as calculating the average price of goods, calculating the average processing time of certain documents, calculating the average exchange rate. The importance of the correct use of the harmonic mean by pupils increases with the increasing demands on their level of financial literacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Setkání učitelů matematiky všech typů a stupňů škol 2024

  • ISBN

    978-80-11-05688-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    51-56

  • Název nakladatele

    FAV ZČU

  • Místo vydání

    Plzeň

  • Místo konání akce

    Srní

  • Datum konání akce

    7. 11. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku