Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geometrický průměr ve finanční matematice na střední škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F21%3A43902796" target="_blank" >RIV/60076658:12510/21:43902796 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.mfi.upol.cz/index.php/mfi/issue/view/45" target="_blank" >http://www.mfi.upol.cz/index.php/mfi/issue/view/45</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geometrický průměr ve finanční matematice na střední škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Průměr (střední hodnota) je známá statistická veličina (charakteristika polohy), se kterou se žáci seznamují v podobě aritmetického průměru již na základní škole, kdy si např. počítají průměrnou známku na vysvědčení. Na středních školách se občas žáci setkají také s dalšími typy průměrů, jako jsou harmonický či geometrický průměr. Článek pojednává o geometrickém průměru a předkládá učitelům i studentům řadu řešených aplikačních úloh z oblasti finanční matematiky a ekonomie.

  • Název v anglickém jazyce

    Geometric Mean in financial Mathematics in secondary School

  • Popis výsledku anglicky

    The average (mean) is a known statistical quantity (characteristic of a position), which pupils are familiar with one type called an arithmetic average already in a primary school, when they calculate the average grade on their school report. In secondary school, students sometimes also encounter other types of averages, for example with the harmonic or geometric mean. This article deal with the geometric mean and presents teachers and students some solved application problems from the financial mathematics and economics.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika, fyzika, informatika

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    252-261

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus