Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K významu a aplikacím pojmu šance ve školní výuce pravděpodobnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908306" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908306 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4514" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4514</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K významu a aplikacím pojmu šance ve školní výuce pravděpodobnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje významovým rozdílům pojmů šance a pravděpodobnost. V teoretické části si čtenář připomene obecné poznatky o pravděpodobnosti a šancích a jejich základních vlastnostech. Článek obsahuje 12 jednoduchých úloh, v nichž je patrný rozdíl ve výpočtu i v hodnotě šancí a pravděpodobnosti jevu v nějakém náhodném pokusu. V závěru článku jsou uvedeny metodické poznámky ke správnému zařazení pojmu šance ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ.

  • Název v anglickém jazyce

    On the meaning and applications of the concept of chance in school probability teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The article deals with the differences in meaning between the concepts of chance and probability. In the theoretical part, the reader will recall general knowledge about probability and chances and their basic properties. The article contains 12 simple problems in which the difference in the calculation and value of chances and the probability of an event in a random experiment is evident. The article concludes with methodological notes on the correct inclusion of the concept of chance in mathematics teaching at the 2nd level of elementary school.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    140-153

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus