K významu a aplikacím pojmu šance ve školní výuce pravděpodobnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908306" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908306 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4514" target="_blank" >https://ojs.cuni.cz/ucitel/article/view/4514</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K významu a aplikacím pojmu šance ve školní výuce pravděpodobnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje významovým rozdílům pojmů šance a pravděpodobnost. V teoretické části si čtenář připomene obecné poznatky o pravděpodobnosti a šancích a jejich základních vlastnostech. Článek obsahuje 12 jednoduchých úloh, v nichž je patrný rozdíl ve výpočtu i v hodnotě šancí a pravděpodobnosti jevu v nějakém náhodném pokusu. V závěru článku jsou uvedeny metodické poznámky ke správnému zařazení pojmu šance ve výuce matematiky na 2. stupni ZŠ.
Název v anglickém jazyce
On the meaning and applications of the concept of chance in school probability teaching
Popis výsledku anglicky
The article deals with the differences in meaning between the concepts of chance and probability. In the theoretical part, the reader will recall general knowledge about probability and chances and their basic properties. The article contains 12 simple problems in which the difference in the calculation and value of chances and the probability of an event in a random experiment is evident. The article concludes with methodological notes on the correct inclusion of the concept of chance in mathematics teaching at the 2nd level of elementary school.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
32
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
140-153
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—