Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Designing a quasi-professional interactive environment for partnership interaction between teachers and students.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908985" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908985 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/book/432" target="_blank" >http://baltijapublishing.lv/omp/index.php/bp/catalog/book/432</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.30525/978-9934-26-403-0-39" target="_blank" >10.30525/978-9934-26-403-0-39</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Designing a quasi-professional interactive environment for partnership interaction between teachers and students.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Preparing future teachers for effective partnership interaction is impossible without actively involving students in the learning process. The key tasks of interaction in professional training include fostering positive motivation for professional partnership, developing professional orientation, acquiring knowledge on organizing interaction in teaching activities, gaining communication and organizational skills, and cultivating the need for professional and personal development.This article examines the creation of a quasi-professional interactive environment for fostering partnership interaction through the use of interactive pedagogical technologies such as the case method, modeling professional situations, analyzing problem-communication situations, business games, and training sessions. Special attention is given to the analysis of conflict situations in partnership interaction, their resolution stages, and the development of constructive conflict management skills among future teachers.The study results highlight the importance of interactive technologies in teacher training, as they contribute to the development of communicative and professionally significant qualities, enhance self-analysis and critical thinking skills, and help future teachers develop effective interaction strategies in professional environments.

  • Název v anglickém jazyce

    Designing a quasi-professional interactive environment for partnership interaction between teachers and students.

  • Popis výsledku anglicky

    Preparing future teachers for effective partnership interaction is impossible without actively involving students in the learning process. The key tasks of interaction in professional training include fostering positive motivation for professional partnership, developing professional orientation, acquiring knowledge on organizing interaction in teaching activities, gaining communication and organizational skills, and cultivating the need for professional and personal development.This article examines the creation of a quasi-professional interactive environment for fostering partnership interaction through the use of interactive pedagogical technologies such as the case method, modeling professional situations, analyzing problem-communication situations, business games, and training sessions. Special attention is given to the analysis of conflict situations in partnership interaction, their resolution stages, and the development of constructive conflict management skills among future teachers.The study results highlight the importance of interactive technologies in teacher training, as they contribute to the development of communicative and professionally significant qualities, enhance self-analysis and critical thinking skills, and help future teachers develop effective interaction strategies in professional environments.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Prospects for pedagogical and psychological research

  • ISBN

    978-9934-26-403-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    148-152

  • Název nakladatele

    Baltija Publishing

  • Místo vydání

    Valdeku str. 62-156, Riga, Latvia

  • Místo konání akce

    Litva, Riga

  • Datum konání akce

    7. 2. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku