Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Partnership interaction between students and teachers as a strategy for achieving success in education.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F24%3A43908957" target="_blank" >RIV/60076658:12410/24:43908957 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dspace.brusov.am/items/9ac02fcc-09b0-4f15-9775-a68271f3f235" target="_blank" >https://dspace.brusov.am/items/9ac02fcc-09b0-4f15-9775-a68271f3f235</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.51307/182931072015233260-24.67-90" target="_blank" >10.51307/182931072015233260-24.67-90</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Partnership interaction between students and teachers as a strategy for achieving success in education.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article analyzes partnership interaction between teachers and students in higher education, highlighting various aspects of this social phenomenon. The primary focus is on the influence of partnership relations on the personal development of students and the formation of a socio-psychological climate in the educational environment. The result of scientific inquiry reveals that partnership interaction is a complex social phenomenon, representing a distinctive form of interactive educational engagement grounded in the principles of equality, mutual recognition, and responsibility. Readiness for partnership interaction ensures the selfrealization of students, particularly future teachers, both during their professional training and in their prospective professional activities The principles and directions for organizing the educational environment and interaction with students have been identified based on the principles of subject-subject interaction, fostering the development of individual subject positions, and acquiring educational, social, and professional experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Partnership interaction between students and teachers as a strategy for achieving success in education.

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyzes partnership interaction between teachers and students in higher education, highlighting various aspects of this social phenomenon. The primary focus is on the influence of partnership relations on the personal development of students and the formation of a socio-psychological climate in the educational environment. The result of scientific inquiry reveals that partnership interaction is a complex social phenomenon, representing a distinctive form of interactive educational engagement grounded in the principles of equality, mutual recognition, and responsibility. Readiness for partnership interaction ensures the selfrealization of students, particularly future teachers, both during their professional training and in their prospective professional activities The principles and directions for organizing the educational environment and interaction with students have been identified based on the principles of subject-subject interaction, fostering the development of individual subject positions, and acquiring educational, social, and professional experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Bulletin of Brusov State University

  • ISSN

    1829-3107

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    67

  • Stát vydavatele periodika

    AM - Arménská republika

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    85-99

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus