Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dopravní prostředek jako faktor udržení mobility

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F08%3A00009442" target="_blank" >RIV/60076658:12510/08:00009442 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dopravní prostředek jako faktor udržení mobility

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Demografický vývoj vytváří významnou determinantu individuální osobní dopravy a ovlivňuje i rozvoj dopravy automobilové. Automobil je např. předmětem spotřeby, ovlivňuje užívání volného času, je nezastupitelným faktorem mobility. Odborníci mu přičítají podíl na dezintegraci života komunit. Dopravní prostředky mají řadu negativních dopadů, především ve spojitosti s životním prostředím (emise, hluk, zabírání ploch apod.). Regionální rozvoj zahrnuje i problematiku osobní dopravy, v širším pojetí také zajištění mobility obyvatel v daném regionu. Výsledkem by měla být snaha o zachování trvale udržitelného principu pro všechny participující subjekty na řešení uvedené problematiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Conveyance as a factor of sustaining mobility

  • Popis výsledku anglicky

    These selected topics are presented in the article: trends of the environmental burden lowering in regions invoked by Individual Car Transport; conveyance as a factor of mobility sustaining and principle of its free choice; statistic data about IdividualCar Transport development (facilities and car and bicycle selling); actions in a field of Individual Car Transport and trends in ecologization of transport. Thereiafter the article analyses the chosen global car producers and thei position towards the LCA concept. In the end, the study envisages important LCA markets, namely BRIC countries, and strives for estimation of trends promising future potential for car producers.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2008

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Marketing inspirations

  • ISSN

    1336-796X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus