Dopravní prostředek jako faktor udržení mobility
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F08%3A00009442" target="_blank" >RIV/60076658:12510/08:00009442 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dopravní prostředek jako faktor udržení mobility
Popis výsledku v původním jazyce
Demografický vývoj vytváří významnou determinantu individuální osobní dopravy a ovlivňuje i rozvoj dopravy automobilové. Automobil je např. předmětem spotřeby, ovlivňuje užívání volného času, je nezastupitelným faktorem mobility. Odborníci mu přičítají podíl na dezintegraci života komunit. Dopravní prostředky mají řadu negativních dopadů, především ve spojitosti s životním prostředím (emise, hluk, zabírání ploch apod.). Regionální rozvoj zahrnuje i problematiku osobní dopravy, v širším pojetí také zajištění mobility obyvatel v daném regionu. Výsledkem by měla být snaha o zachování trvale udržitelného principu pro všechny participující subjekty na řešení uvedené problematiky.
Název v anglickém jazyce
Conveyance as a factor of sustaining mobility
Popis výsledku anglicky
These selected topics are presented in the article: trends of the environmental burden lowering in regions invoked by Individual Car Transport; conveyance as a factor of mobility sustaining and principle of its free choice; statistic data about IdividualCar Transport development (facilities and car and bicycle selling); actions in a field of Individual Car Transport and trends in ecologization of transport. Thereiafter the article analyses the chosen global car producers and thei position towards the LCA concept. In the end, the study envisages important LCA markets, namely BRIC countries, and strives for estimation of trends promising future potential for car producers.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2008
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Marketing inspirations
ISSN
1336-796X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—