Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The impact of visitor segments on the perception of the quality of the product of accommodation establishments

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F12%3A43883472" target="_blank" >RIV/60076658:12510/12:43883472 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/75081431:_____/12:00000356

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The impact of visitor segments on the perception of the quality of the product of accommodation establishments

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the paper is to evaluate di? erences in the quality perception among particular segments of demand. Data for analysis were collected by means of the questionnaire survey among clients of accommodation establishments. The research in accommodation establishments succeeded to identify four factors of the perception of quality of services provided in those establishments, when only accommodation and catering services were taken into consideration. Age appeared to be an important criterion for the evaluation the of the quality of o? ered services as the di? erences in the quality perception among particular age groups were proved for three of four identi? ed factors of the quality perception. The factors are as follows: "environment of the accommodation establishment", "hygiene in accommodation establishment", "service in the catering part of the establishment" and "quality of the meals". The duration of stay as well as the gender of the respondents in? uences the quality of per

  • Název v anglickém jazyce

    The impact of visitor segments on the perception of the quality of the product of accommodation establishments

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to evaluate di? erences in the quality perception among particular segments of demand. Data for analysis were collected by means of the questionnaire survey among clients of accommodation establishments. The research in accommodation establishments succeeded to identify four factors of the perception of quality of services provided in those establishments, when only accommodation and catering services were taken into consideration. Age appeared to be an important criterion for the evaluation the of the quality of o? ered services as the di? erences in the quality perception among particular age groups were proved for three of four identi? ed factors of the quality perception. The factors are as follows: "environment of the accommodation establishment", "hygiene in accommodation establishment", "service in the catering part of the establishment" and "quality of the meals". The duration of stay as well as the gender of the respondents in? uences the quality of per

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis agriculturae et silviculturae Mendelianae Brunensis

  • ISSN

    1211-8516

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    60

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    399-407

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus