Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

A Belief Theoretic Approach to Finding a True Value from Recommendations in E-business

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F14%3A43886775" target="_blank" >RIV/60076658:12510/14:43886775 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    A Belief Theoretic Approach to Finding a True Value from Recommendations in E-business

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recommendation systems have become a common way how to help people when they have to decide in complex selections. Recommender systems have become an integral part of many e-business applications. Various algorithms have been proposed for recommendationsand many business solutions are built for different applications. The algorithms are usually based on models of user preferences, preference relations and their learning. Nevertheless, the best approach does not exist here due to the high complexity anduncertainty of the problem. Therefore, a recommendation system typically includes modules with multiple recommender algorithms and the resultant recommendation is created by combination of more partial results. In this paper, we deal with the determination of the grand truth within solving recommendation problem. We use the framework of Dempster-Shafer theory with focus on information fusion. The experiments results show that our proposed method leads to improvements of recommendation o

  • Název v anglickém jazyce

    A Belief Theoretic Approach to Finding a True Value from Recommendations in E-business

  • Popis výsledku anglicky

    Recommendation systems have become a common way how to help people when they have to decide in complex selections. Recommender systems have become an integral part of many e-business applications. Various algorithms have been proposed for recommendationsand many business solutions are built for different applications. The algorithms are usually based on models of user preferences, preference relations and their learning. Nevertheless, the best approach does not exist here due to the high complexity anduncertainty of the problem. Therefore, a recommendation system typically includes modules with multiple recommender algorithms and the resultant recommendation is created by combination of more partial results. In this paper, we deal with the determination of the grand truth within solving recommendation problem. We use the framework of Dempster-Shafer theory with focus on information fusion. The experiments results show that our proposed method leads to improvements of recommendation o

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MME 2014

  • ISBN

    978-80-244-4209-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    43-49

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Datum konání akce

    10. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku