Small and medium-sized enterprises in terms of their goals
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F14%3A43887009" target="_blank" >RIV/60076658:12510/14:43887009 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Small and medium-sized enterprises in terms of their goals
Popis výsledku v původním jazyce
The strategic management represents current direction of management. It is applied in all types of enterprises, including small and medium sized ones. Using principles of process management within SMEs has its limitations caused mainly by size of the enterprise and the related focus on operational management. Other specificities are function accumulation, informal leadership, preference for oral communication before written, etc. Nevertheless, implementation of strategic management can increase competitiveness, reduce costs, improve decision-making, facilitate implementation of the employee motivation system, shorten delivery times, higher quality of customer satisfaction, etc. The aim of this article is to find how much SME include principals of the strategic management by their aims.
Název v anglickém jazyce
Small and medium-sized enterprises in terms of their goals
Popis výsledku anglicky
The strategic management represents current direction of management. It is applied in all types of enterprises, including small and medium sized ones. Using principles of process management within SMEs has its limitations caused mainly by size of the enterprise and the related focus on operational management. Other specificities are function accumulation, informal leadership, preference for oral communication before written, etc. Nevertheless, implementation of strategic management can increase competitiveness, reduce costs, improve decision-making, facilitate implementation of the employee motivation system, shorten delivery times, higher quality of customer satisfaction, etc. The aim of this article is to find how much SME include principals of the strategic management by their aims.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Megatrend Review
ISSN
1820-3159
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
RS - Srbská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
135-144
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—