Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategic Management of Small and Medium-Sized Enterprises

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43889528" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43889528 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Strategic Management of Small and Medium-Sized Enterprises

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using principles of process management within SMEs has its limitations caused mainly by size of the enterprise and the related focus on operational management. Other specificities are function accumulation, informal leadership, preference for oral communication before written, etc. Nevertheless, implementation of strategic management can increase competitiveness, reduce costs, improve decision-making, facilitate implementation of the employee motivation system, shorten delivery times, higher quality ofcustomer satisfaction, etc. The aim of this article is to find how much SME includes principals of the strategic management. In the research project was used secondary data (financial statements of SMEs who took part in the research) and primary data which were obtained primarily through quantitative methods questionnaire supplemented by qualitative method of in-depth interviews. Majority of examined small and medium enterprises had formulated strategy. They are aimed mainly at stability

  • Název v anglickém jazyce

    Strategic Management of Small and Medium-Sized Enterprises

  • Popis výsledku anglicky

    Using principles of process management within SMEs has its limitations caused mainly by size of the enterprise and the related focus on operational management. Other specificities are function accumulation, informal leadership, preference for oral communication before written, etc. Nevertheless, implementation of strategic management can increase competitiveness, reduce costs, improve decision-making, facilitate implementation of the employee motivation system, shorten delivery times, higher quality ofcustomer satisfaction, etc. The aim of this article is to find how much SME includes principals of the strategic management. In the research project was used secondary data (financial statements of SMEs who took part in the research) and primary data which were obtained primarily through quantitative methods questionnaire supplemented by qualitative method of in-depth interviews. Majority of examined small and medium enterprises had formulated strategy. They are aimed mainly at stability

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    WSEAS Transactions on Business and Economics

  • ISSN

    1109-9526

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    12/2015

  • Stát vydavatele periodika

    BG - Bulharská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    65-73

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus