Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Customer Influence on the Trading Range of Goods in Retailing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F14%3A43887300" target="_blank" >RIV/60076658:12510/14:43887300 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Customer Influence on the Trading Range of Goods in Retailing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    It is obvious that customers influence the range of goods in any retail store. For the purposes of this paper, pre-sales and after-sales interviews are crucial because it is possible to gain much information during these interviews when customers expresstheir requirements. This fact emerged from the qualitative empirical research undertaken in chosen companies. The aim of this paper is to explain and put this phenomenon into a theoretical context. To meet this aim, an inductive approach was used. It was found out that pre-sales interviews can help to identify trends and on this basis it can be recommended to update the retailer's offer. After-sales interviews (mainly warranty claims that are a helpful contribution to the good running of a business) are useful for the modification of the retailer's trading range of goods, although they usually lead to smaller changes. However, in both cases it can be considered as an innovation in the trading range of goods.

  • Název v anglickém jazyce

    Customer Influence on the Trading Range of Goods in Retailing

  • Popis výsledku anglicky

    It is obvious that customers influence the range of goods in any retail store. For the purposes of this paper, pre-sales and after-sales interviews are crucial because it is possible to gain much information during these interviews when customers expresstheir requirements. This fact emerged from the qualitative empirical research undertaken in chosen companies. The aim of this paper is to explain and put this phenomenon into a theoretical context. To meet this aim, an inductive approach was used. It was found out that pre-sales interviews can help to identify trends and on this basis it can be recommended to update the retailer's offer. After-sales interviews (mainly warranty claims that are a helpful contribution to the good running of a business) are useful for the modification of the retailer's trading range of goods, although they usually lead to smaller changes. However, in both cases it can be considered as an innovation in the trading range of goods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Proceedings of the International Scientific Conference for PhD. Students and Young Scientists

  • ISBN

    978-80-225-3993-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    175-181

  • Název nakladatele

    EKONÓM

  • Místo vydání

    Virt

  • Místo konání akce

    Virt

  • Datum konání akce

    4. 12. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku