DESET LET PO VSTUPU DO EU A SPOTŘEBITEL V ČR
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60460709%3A41110%2F14%3A65092" target="_blank" >RIV/60460709:41110/14:65092 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
DESET LET PO VSTUPU DO EU A SPOTŘEBITEL V ČR
Popis výsledku v původním jazyce
Vnitřní obchod v ČR jako systém zahrnuje subsystémy maloobchod, velkoobchod, pohostinství (služby ubytovací a stravovací) a cestovní ruch. Na přelomu 20. a 21. století prošel velkými změnami. Tyto změny byly determinované vnějšími vývojovými trendy (globalizací, internacionalizací). Do systému provozních jednotek vnitřního obchodu vnesly řadu inovací, které měly převážně kladnou odezvu u zákazníků (v roli spotřebitelů, hostů, klientů). Došlo k rozšíření nákupních možností a zejména k prohloubení sortimentu zboží i služeb z hlediska šíře a hloubky. Inovační procesy zasáhly i do nákupního chování spotřebitelů [2]. Některé provozní jednotky s využitím nástrojů marketingové komunikace získaly větší oblibu u zákazníků a staly se tak dominantními při prodejizboží a služeb pro české spotřebitele. Oblast spotřebitelského trhu po vstupu ČR do EU se pro české spotřebitele v uplynulém desetiletí rozšířila o možnost nákupu a srovnání cen produktů zejména v příhraničních zemích EU. V příspěvku je
Název v anglickém jazyce
Ten years after entry into the EU and consumer in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Internal trade in the Czech Republic as a system includes subsystems retail, wholesale, hospitality (accommodation and catering services) and tourism. At the turn of the 20th and 21 century has undergone major changes. These changes were determined by external trends (globalization, internationalization). The system operating units internal trade brought a number of innovations that had mainly positive response of customers (in their role as consumers, guests, clients). An extension of shopping opportunities and in particular to deepen the range of goods and services in terms of breadth and depth. Innovation processes influenced the buying behavior of consumers [2]. Some operating units, with using marketing communication tools have gained more popularity among customers and have become so dominant in the sale of goods and services for Czech consumers. Area of consumer market after accession to the EU for Czech consumers over the past decade has expanded about the possibility of purcha
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
REFLEXE EVROPSKÉHO INTEGRAČNÍHO PROCESU PO ROCE 2004
ISBN
978-80-87472-67-5
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
41-46
Počet stran knihy
114
Název nakladatele
Vysoká škola evropských a regionálních studií
Místo vydání
České Budějovice
Kód UT WoS kapitoly
—