Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ZMĚNA CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA V DOBĚ „KORONAVIROVÉ“

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F21%3A%230000178" target="_blank" >RIV/02819180:_____/21:#0000178 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://sets7.webnode.cz/_files/200000323-1ff471ff49/Scientia%203_2021%20web.pdf" target="_blank" >https://sets7.webnode.cz/_files/200000323-1ff471ff49/Scientia%203_2021%20web.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ZMĚNA CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA V DOBĚ „KORONAVIROVÉ“

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento příspěvek definuje změny v psychologii chování zákazníků (spotřebitelů), které nastaly vznikem mimořádné situace ovlivněné onemocněním Covid-19 v České republice i ve světě od jara 2020. Specifické postavení ve vztahu zákazník a výrobce má nabídka a poptávka po zboží a službách. V 21. století obecně nabídka převyšuje poptávku. Globální trh je zásobován neomezeným množstvím výrobků a služeb. Přesto na jaře 2020 došlo, díky nenadálé mimořádné situaci, k zajímavému jevu. Poptávka po určitých komoditách mnohonásobně převýšila nabídku. Ekonomika se zastavila, zákazníci měli sklon k úsporám a všeobecná poptávka se snížila, pouze poptávka po určitém typu zboží byla mnohonásobně zvýšena. Na druhé straně došlo k dalšímu zajímavého jevu na trhu ropy, a to k nejhoršímu dni na ropných trzích. Koncem dubna 2020 poklesla cena ropy na historické minimum. Cílem příspěvku je seznámit se změnou chování zákazníka (spotřebitele) v mimořádném období, které započalo koncem roku 2019 a překlenulo se do jara 2020. Cílem příspěvku je seznámit s nákupním chováním zákazníků v souvislosti se změnou, která nastala, v souvislosti s pozastavením práce reklamních agentur a ztráty významu reklamy. Změna se také promítla do ochrany životního prostředí. Vliv a dopad změny chování zákazníka je doprovázen grafy a tabulkami. Výzkumná otázka: Může mít onemocnění Covid-19 tak rozsáhlý vliv na změnu chování zákazníka? Tento příspěvek definuje změny v psychologii chování zákazníků (spotřebitelů), které nastaly vznikem mimořádné situace ovlivněné onemocněním Covid-19 v České republice i ve světě od jara 2020. Specifické postavení ve vztahu zákazník a výrobce má nabídka a poptávka po zboží a službách. V 21. století obecně nabídka převyšuje poptávku. Globální trh je zásobován neomezeným množstvím výrobků a služeb. Přesto na jaře 2020 došlo, díky nenadálé mimořádné situaci, k zajímavému jevu. Poptávka po určitých komoditách mnohonásobně převýšila nabídku. Ekonomika se zastavila, zákazníci měli sklon k úsporám a všeobecná poptávka se snížila, pouze poptávka po určitém typu zboží byla mnohonásobně zvýšena. Na druhé straně došlo k dalšímu zajímavého jevu na trhu ropy, a to k nejhoršímu dni na ropných trzích. Koncem dubna 2020 poklesla cena ropy na historické minimum. Cílem příspěvku je seznámit se změnou chování zákazníka (spotřebitele) v mimořádném období, které započalo koncem roku 2019 a překlenulo se do jara 2020. Cílem příspěvku je seznámit s nákupním chováním zákazníků v souvislosti se změnou, která nastala, v souvislosti s pozastavením práce reklamních agentur a ztráty významu reklamy. Změna se také promítla do ochrany životního prostředí. Vliv a dopad změny chování zákazníka je doprovázen grafy a tabulkami. Výzkumná otázka: Může mít onemocnění Covid-19 tak rozsáhlý vliv na změnu chování zákazníka?

  • Název v anglickém jazyce

    CHANGE OF CUSTOMER BEHAVIOR DURING THE TIME OF „CORONAVIRUS“

  • Popis výsledku anglicky

    This article defines the changes in the psychology of customer (consumer) behaviour that have occurred due to exceptional situation affected by Covid 19 disease in the Czech republic and in the world since spring 2020. A specific role in the customer-producer relationship is a supply and demand for goods and services. In the 21 st century, supply generally exceeds demand. The global market is supplied with unlimited quantities of products and services. Yet in spring 2020, due to a sudden situation, there was an interesting phenomenon. Demand for certain commodities outstripped supply many times over. The economy stalled, customers tended to save and general demand has decreased, only demand for a certain type of goods has been multiplied. On the other hand there was another interesting phenomenon in the oil market, on the worst day in the oil markets. In the end of April 2020, the price of oil had fallen to historic minimum. The aim of this article is to familiarise the change of customer (consumer) behaviour in the extraordinary period that began in late 2019 and spanned to spring 2020. The aim of this article is to familiarise customers with purchasing behaviour in relation to the change that has occurred in relation to the suspension of advertising agencies and the loss of importance of advertising. The change has also reflected into environmental potection. The influence and impact of changing in customer behaviour is illustrated by graphs and tables. Research question is: Can Covid 19 disease have such a large effect on customer behavior change?

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50100 - Psychology and cognitive sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

    1801-6057

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    40-50

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus