ZMĚNA CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA V DOBĚ „KORONAVIROVÉ“
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F21%3A%230000178" target="_blank" >RIV/02819180:_____/21:#0000178 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://sets7.webnode.cz/_files/200000323-1ff471ff49/Scientia%203_2021%20web.pdf" target="_blank" >https://sets7.webnode.cz/_files/200000323-1ff471ff49/Scientia%203_2021%20web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ZMĚNA CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA V DOBĚ „KORONAVIROVÉ“
Popis výsledku v původním jazyce
Tento příspěvek definuje změny v psychologii chování zákazníků (spotřebitelů), které nastaly vznikem mimořádné situace ovlivněné onemocněním Covid-19 v České republice i ve světě od jara 2020. Specifické postavení ve vztahu zákazník a výrobce má nabídka a poptávka po zboží a službách. V 21. století obecně nabídka převyšuje poptávku. Globální trh je zásobován neomezeným množstvím výrobků a služeb. Přesto na jaře 2020 došlo, díky nenadálé mimořádné situaci, k zajímavému jevu. Poptávka po určitých komoditách mnohonásobně převýšila nabídku. Ekonomika se zastavila, zákazníci měli sklon k úsporám a všeobecná poptávka se snížila, pouze poptávka po určitém typu zboží byla mnohonásobně zvýšena. Na druhé straně došlo k dalšímu zajímavého jevu na trhu ropy, a to k nejhoršímu dni na ropných trzích. Koncem dubna 2020 poklesla cena ropy na historické minimum. Cílem příspěvku je seznámit se změnou chování zákazníka (spotřebitele) v mimořádném období, které započalo koncem roku 2019 a překlenulo se do jara 2020. Cílem příspěvku je seznámit s nákupním chováním zákazníků v souvislosti se změnou, která nastala, v souvislosti s pozastavením práce reklamních agentur a ztráty významu reklamy. Změna se také promítla do ochrany životního prostředí. Vliv a dopad změny chování zákazníka je doprovázen grafy a tabulkami. Výzkumná otázka: Může mít onemocnění Covid-19 tak rozsáhlý vliv na změnu chování zákazníka? Tento příspěvek definuje změny v psychologii chování zákazníků (spotřebitelů), které nastaly vznikem mimořádné situace ovlivněné onemocněním Covid-19 v České republice i ve světě od jara 2020. Specifické postavení ve vztahu zákazník a výrobce má nabídka a poptávka po zboží a službách. V 21. století obecně nabídka převyšuje poptávku. Globální trh je zásobován neomezeným množstvím výrobků a služeb. Přesto na jaře 2020 došlo, díky nenadálé mimořádné situaci, k zajímavému jevu. Poptávka po určitých komoditách mnohonásobně převýšila nabídku. Ekonomika se zastavila, zákazníci měli sklon k úsporám a všeobecná poptávka se snížila, pouze poptávka po určitém typu zboží byla mnohonásobně zvýšena. Na druhé straně došlo k dalšímu zajímavého jevu na trhu ropy, a to k nejhoršímu dni na ropných trzích. Koncem dubna 2020 poklesla cena ropy na historické minimum. Cílem příspěvku je seznámit se změnou chování zákazníka (spotřebitele) v mimořádném období, které započalo koncem roku 2019 a překlenulo se do jara 2020. Cílem příspěvku je seznámit s nákupním chováním zákazníků v souvislosti se změnou, která nastala, v souvislosti s pozastavením práce reklamních agentur a ztráty významu reklamy. Změna se také promítla do ochrany životního prostředí. Vliv a dopad změny chování zákazníka je doprovázen grafy a tabulkami. Výzkumná otázka: Může mít onemocnění Covid-19 tak rozsáhlý vliv na změnu chování zákazníka?
Název v anglickém jazyce
CHANGE OF CUSTOMER BEHAVIOR DURING THE TIME OF „CORONAVIRUS“
Popis výsledku anglicky
This article defines the changes in the psychology of customer (consumer) behaviour that have occurred due to exceptional situation affected by Covid 19 disease in the Czech republic and in the world since spring 2020. A specific role in the customer-producer relationship is a supply and demand for goods and services. In the 21 st century, supply generally exceeds demand. The global market is supplied with unlimited quantities of products and services. Yet in spring 2020, due to a sudden situation, there was an interesting phenomenon. Demand for certain commodities outstripped supply many times over. The economy stalled, customers tended to save and general demand has decreased, only demand for a certain type of goods has been multiplied. On the other hand there was another interesting phenomenon in the oil market, on the worst day in the oil markets. In the end of April 2020, the price of oil had fallen to historic minimum. The aim of this article is to familiarise the change of customer (consumer) behaviour in the extraordinary period that began in late 2019 and spanned to spring 2020. The aim of this article is to familiarise customers with purchasing behaviour in relation to the change that has occurred in relation to the suspension of advertising agencies and the loss of importance of advertising. The change has also reflected into environmental potection. The influence and impact of changing in customer behaviour is illustrated by graphs and tables. Research question is: Can Covid 19 disease have such a large effect on customer behavior change?
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientia et Societas
ISSN
1801-7118
e-ISSN
1801-6057
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
40-50
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—