Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Competitive Advantage on Formulation Business Strategy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F14%3A43889761" target="_blank" >RIV/60076658:12510/14:43889761 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Competitive Advantage on Formulation Business Strategy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In current environment, with growing interdependence between the markets and in increasing competition, it is more difficult to maintain current enterprise market position. It is more and more important to correctly select companies' strategy, because asmentioned by Kotler: "if the company has the same strategy as the competitors, it actually does not have a strategy. For these reasons it is necessary for the company to base this strategy on their own market position and build on their distinctive competitive advantage." The aim of this paper is to analyze the relationship between competitive advantage and strategy and to determine in what areas of business companies have the most connected strategy with their own competitive advantage.

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Competitive Advantage on Formulation Business Strategy

  • Popis výsledku anglicky

    In current environment, with growing interdependence between the markets and in increasing competition, it is more difficult to maintain current enterprise market position. It is more and more important to correctly select companies' strategy, because asmentioned by Kotler: "if the company has the same strategy as the competitors, it actually does not have a strategy. For these reasons it is necessary for the company to base this strategy on their own market position and build on their distinctive competitive advantage." The aim of this paper is to analyze the relationship between competitive advantage and strategy and to determine in what areas of business companies have the most connected strategy with their own competitive advantage.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia Economics and Finance

  • ISBN

  • ISSN

    2212-5671

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    687-694

  • Název nakladatele

    Elsevier Science BV

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    6. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000345439100081