Influence of Competitive Advantage on Formulation Business Strategy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F14%3A43889761" target="_blank" >RIV/60076658:12510/14:43889761 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of Competitive Advantage on Formulation Business Strategy
Popis výsledku v původním jazyce
In current environment, with growing interdependence between the markets and in increasing competition, it is more difficult to maintain current enterprise market position. It is more and more important to correctly select companies' strategy, because asmentioned by Kotler: "if the company has the same strategy as the competitors, it actually does not have a strategy. For these reasons it is necessary for the company to base this strategy on their own market position and build on their distinctive competitive advantage." The aim of this paper is to analyze the relationship between competitive advantage and strategy and to determine in what areas of business companies have the most connected strategy with their own competitive advantage.
Název v anglickém jazyce
Influence of Competitive Advantage on Formulation Business Strategy
Popis výsledku anglicky
In current environment, with growing interdependence between the markets and in increasing competition, it is more difficult to maintain current enterprise market position. It is more and more important to correctly select companies' strategy, because asmentioned by Kotler: "if the company has the same strategy as the competitors, it actually does not have a strategy. For these reasons it is necessary for the company to base this strategy on their own market position and build on their distinctive competitive advantage." The aim of this paper is to analyze the relationship between competitive advantage and strategy and to determine in what areas of business companies have the most connected strategy with their own competitive advantage.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia Economics and Finance
ISBN
—
ISSN
2212-5671
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
687-694
Název nakladatele
Elsevier Science BV
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
6. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000345439100081