Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The predictors of the willingness to recommend a visit for diversified tourism attractions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43888938" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43888938 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/cjot-2015-0005" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1515/cjot-2015-0005</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/cjot-2015-0005" target="_blank" >10.1515/cjot-2015-0005</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The predictors of the willingness to recommend a visit for diversified tourism attractions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The predictors of a positive word-of-mouth experience as an important destination loyalty factor among tourist in the Šumava and South Bohemian Touristic Regions were studied via structural equation modelling. The perception of quality, on-site experience, and the perception of value as the mediators between the motivation to visit and the word-of-mouth experience were studied. The pleasant ?natural? environment, the history, the accessibility, and the closeness were found as the pull motivation factors. Social gathering, education, self-reflection, and relaxation were revealed as the push motivation factors. Speaking of the common-place factors, the complexity, the novelty, and the density were all identified as factors of perception of the visited environment. The on-site experience is given by pleasure, arousal, and dominance feelings. The model ?motivation to visit ? quality of environment ? on-site experience ? perceived value of environment ? satisfaction with visit ? willingness to recommend the visit? was found as being appropriate for the collected data.

  • Název v anglickém jazyce

    The predictors of the willingness to recommend a visit for diversified tourism attractions

  • Popis výsledku anglicky

    The predictors of a positive word-of-mouth experience as an important destination loyalty factor among tourist in the Šumava and South Bohemian Touristic Regions were studied via structural equation modelling. The perception of quality, on-site experience, and the perception of value as the mediators between the motivation to visit and the word-of-mouth experience were studied. The pleasant ?natural? environment, the history, the accessibility, and the closeness were found as the pull motivation factors. Social gathering, education, self-reflection, and relaxation were revealed as the push motivation factors. Speaking of the common-place factors, the complexity, the novelty, and the density were all identified as factors of perception of the visited environment. The on-site experience is given by pleasure, arousal, and dominance feelings. The model ?motivation to visit ? quality of environment ? on-site experience ? perceived value of environment ? satisfaction with visit ? willingness to recommend the visit? was found as being appropriate for the collected data.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Czech Journal of Tourism

  • ISSN

    1805-3580

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    77-90

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus