Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Factors influencing willingness to recommend a visit to water-enhanced tourist attractions in Central-European mountainous and submontane landscapes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12220%2F13%3A43885385" target="_blank" >RIV/60076658:12220/13:43885385 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12510/13:43885385

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Factors influencing willingness to recommend a visit to water-enhanced tourist attractions in Central-European mountainous and submontane landscapes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the chapter is to reveal the predictors of likelihood of recommendation for a visit to water-enhanced tourist attractions in Central-European mountainous and submontane landscapes. Pull motivation, push motivation, on-site experience and perception of site quality were chosen as potential factors and multiple linear regression was used as the method. Pleasant ?natural? environment, heritage and culture, and accessibility were found to be factors of pull motivation; socialgathering and escapeas factors of push motivation; pleasure and arousal as factors of experience; and rarity, irregularity and novelty as factors of perceived quality. The forward selection of multiple linear regressions found the pleasure experience as the main predictor for willingness to recommend. Others are: pull motivation regarding types of attractions and site quality regarding rarity and novelty.

  • Název v anglickém jazyce

    Factors influencing willingness to recommend a visit to water-enhanced tourist attractions in Central-European mountainous and submontane landscapes

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the chapter is to reveal the predictors of likelihood of recommendation for a visit to water-enhanced tourist attractions in Central-European mountainous and submontane landscapes. Pull motivation, push motivation, on-site experience and perception of site quality were chosen as potential factors and multiple linear regression was used as the method. Pleasant ?natural? environment, heritage and culture, and accessibility were found to be factors of pull motivation; socialgathering and escapeas factors of push motivation; pleasure and arousal as factors of experience; and rarity, irregularity and novelty as factors of perceived quality. The forward selection of multiple linear regressions found the pleasure experience as the main predictor for willingness to recommend. Others are: pull motivation regarding types of attractions and site quality regarding rarity and novelty.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP403%2F09%2FP053" target="_blank" >GP403/09/P053: Typologie vztahu turistů k atributům prostředí na příkladu vodní komponenty krajiny.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Carpathians: Integrating Nature and Society Towards Sustainability

  • ISBN

    978-3-642-12724-3

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    477-492

  • Počet stran knihy

    717

  • Název nakladatele

    Springer-Verlag

  • Místo vydání

    Berlin

  • Kód UT WoS kapitoly