Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VLIV EMOCIONÁLNÍHO PROŽITKU NA SPOKOJENOST S NÁVŠTĚVOU LOKALITY ? ATRAKTIVITY SPOJENÉ S VODOU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F10%3A00012441" target="_blank" >RIV/60076658:12510/10:00012441 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VLIV EMOCIONÁLNÍHO PROŽITKU NA SPOKOJENOST S NÁVŠTĚVOU LOKALITY ? ATRAKTIVITY SPOJENÉ S VODOU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Faktory spokojenosti s návštěvou byly sledovány na 26 lokalitách 10 typů atraktivit cestovního ruchu spojených s vodou v horském a podhorském prostředí. Emoční stavy byly měřeny na standardizované Mehrabian-Russellově škále P-A-D sémantického diferenciálu. Tato byla doplněna Mehrabian-Russellovým konfirmačním nástrojem měření percepce lokality. Spokojenost byla měřena na pětistupňové škále vnímané hodnoty návštěvy. Na každé lokalitě bylo provedeno 64 řízených rozhovorů. Jednofaktorovou analýzou rozptylubyly zjištěny rozdíly mezi skupinami projevů vody v krajině u všech zkoumaných atributů emoční složky pocitů i jejich konfirmačního nástroje. Faktorovou analýzou emoční složky postojů byly potvrzeny originální dimenze: potěšení, vzrušení, sebeprosazování a čtyři faktory vnímání prostředí: všednost, pravidelnost, známost a hustota. Mnohonásobnou lineární regresí byly jako nejvýznamnější faktory uspokojení s místem

  • Název v anglickém jazyce

    Impact of tourist?s emotional states on their satisfaction regarding water-based tourist attractions

  • Popis výsledku anglicky

    Factors of tourist satisfaction were studied by data collected by on-site questionnaire surveys. Satisfaction with travel experiences was measured on a 5-point scale of answers to the question: Was this visit worth your time and effort? Emotional stateswere measured by both Mehrabian-Russell semantic differential 7-point scales of pleasure-arousal-dominance and information-rate measures. Data was gathered on 26 water-based mountainous and submontane localities of 10 types. 64 interviews were performedin each of the cited localities. Differences were found among the types of locality in case of both all surveyed attributes of an emotional component of feeling and their confirmative tool (One-way ANOVA). Factor analysis of the emotional component of feeling confirmed the original dimensions: pleasure, arousal, dominance. The same method was used to specify four factors of the environmental perception: complexity, regularity, novelty a density. The application of multiple linear regress

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP403%2F09%2FP053" target="_blank" >GP403/09/P053: Typologie vztahu turistů k atributům prostředí na příkladu vodní komponenty krajiny.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    1. Mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu

  • ISBN

    978-80-210-5372-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita v Brně, Ekonomicko-správní fakulta

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku