VLIV EMOCIONÁLNÍHO PROŽITKU NA SPOKOJENOST S NÁVŠTĚVOU LOKALITY ? ATRAKTIVITY SPOJENÉ S VODOU
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F10%3A00012441" target="_blank" >RIV/60076658:12510/10:00012441 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VLIV EMOCIONÁLNÍHO PROŽITKU NA SPOKOJENOST S NÁVŠTĚVOU LOKALITY ? ATRAKTIVITY SPOJENÉ S VODOU
Popis výsledku v původním jazyce
Faktory spokojenosti s návštěvou byly sledovány na 26 lokalitách 10 typů atraktivit cestovního ruchu spojených s vodou v horském a podhorském prostředí. Emoční stavy byly měřeny na standardizované Mehrabian-Russellově škále P-A-D sémantického diferenciálu. Tato byla doplněna Mehrabian-Russellovým konfirmačním nástrojem měření percepce lokality. Spokojenost byla měřena na pětistupňové škále vnímané hodnoty návštěvy. Na každé lokalitě bylo provedeno 64 řízených rozhovorů. Jednofaktorovou analýzou rozptylubyly zjištěny rozdíly mezi skupinami projevů vody v krajině u všech zkoumaných atributů emoční složky pocitů i jejich konfirmačního nástroje. Faktorovou analýzou emoční složky postojů byly potvrzeny originální dimenze: potěšení, vzrušení, sebeprosazování a čtyři faktory vnímání prostředí: všednost, pravidelnost, známost a hustota. Mnohonásobnou lineární regresí byly jako nejvýznamnější faktory uspokojení s místem
Název v anglickém jazyce
Impact of tourist?s emotional states on their satisfaction regarding water-based tourist attractions
Popis výsledku anglicky
Factors of tourist satisfaction were studied by data collected by on-site questionnaire surveys. Satisfaction with travel experiences was measured on a 5-point scale of answers to the question: Was this visit worth your time and effort? Emotional stateswere measured by both Mehrabian-Russell semantic differential 7-point scales of pleasure-arousal-dominance and information-rate measures. Data was gathered on 26 water-based mountainous and submontane localities of 10 types. 64 interviews were performedin each of the cited localities. Differences were found among the types of locality in case of both all surveyed attributes of an emotional component of feeling and their confirmative tool (One-way ANOVA). Factor analysis of the emotional component of feeling confirmed the original dimensions: pleasure, arousal, dominance. The same method was used to specify four factors of the environmental perception: complexity, regularity, novelty a density. The application of multiple linear regress
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP403%2F09%2FP053" target="_blank" >GP403/09/P053: Typologie vztahu turistů k atributům prostředí na příkladu vodní komponenty krajiny.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
1. Mezinárodní kolokvium o cestovním ruchu
ISBN
978-80-210-5372-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
—
Název nakladatele
Masarykova univerzita v Brně, Ekonomicko-správní fakulta
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—