The Attitude of the College Students to Entrepreneurial Skills Development in the Subject E-commerce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43889371" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43889371 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Attitude of the College Students to Entrepreneurial Skills Development in the Subject E-commerce
Popis výsledku v původním jazyce
This study examines whether and to what extent approach used in E-commerce course contributes to the development of skills which are usually associated with entrepreneurship. The exploration was performed based on students' evaluation. Means-end chain model and hierarchical value map approach were chosen as a research method. The results of this research show that entrepreneurship skills are being developed except for a motivation of students to accept a risky business competitive environment.
Název v anglickém jazyce
The Attitude of the College Students to Entrepreneurial Skills Development in the Subject E-commerce
Popis výsledku anglicky
This study examines whether and to what extent approach used in E-commerce course contributes to the development of skills which are usually associated with entrepreneurship. The exploration was performed based on students' evaluation. Means-end chain model and hierarchical value map approach were chosen as a research method. The results of this research show that entrepreneurship skills are being developed except for a motivation of students to accept a risky business competitive environment.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
INFORMATICS IN EDUCATION
ISSN
1648-5831
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
000360135200001
EID výsledku v databázi Scopus
—