Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výzkum vztahu mezi vybranými proměnnými podnikavosti žáků základních a středních škol a jejich tvořivostí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1801OW7" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1801OW7 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výzkum vztahu mezi vybranými proměnnými podnikavosti žáků základních a středních škol a jejich tvořivostí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem studie bylo zjistit, zda existuje vztah mezi testovanou úrovní tvořivosti a vybranými proměnnými klíčové kompetence 'smysl pro iniciativu a podnikavost'. K testování tvořivosti bylo využito Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení a pro zjištění úrovně žáků v pěti komponentách podnikavosti byl aplikován ASTEE dotazník. Byl zjištěn těsný pozitivní vztah mezi úrovní podnikavosti žáků a studentů a jejich tvořivostí, ale nebyla zjištěna těsná vazba mezi postoji k podnikání, záměrem podnikat, inovativností, schopností týmové spolupráce a tvořivostí žáků a studentů ve výzkumném souboru. Úroveň tvořivosti testována U-testem koreluje s úrovní sebehodnocení vlastní tvořivosti zjištěnou pomocí ASTEE testu, čeho lze využít pro dosažení vyšší efektivity dalších výzkumných šetření.

  • Název v anglickém jazyce

    Progress in the assessment of key competences

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the study was to determine correlation between a test level of creativity and selected variables key competencies 'sense of entrepreneurship and initiative'. As a way how to test a creativity was used Urban's figural test and to determine the level of the five components of entrepreneurship student was applied ASTEE questionnaire. Was found close positive correlation between the level of entrepreneurship and creativity of pupils and students, but was not found a close link between attitudes to entrepreneurship, intention to do business, skill to make innovations, teamwork skills and creativity of pupils and students in the research group. The level of creativity tested by U-test correlates with self-assessment your own creativity detected by using ASTEE test what can be used to achieve greater efficiency of further research.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí

  • ISBN

    978-80-7464-866-3

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    46-59

  • Počet stran knihy

    128

  • Název nakladatele

    Pedagogická fakulta Ostravské univerzity

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly