Výzkum vztahu mezi vybranými proměnnými podnikavosti žáků základních a středních škol a jejich tvořivostí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1801OW7" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1801OW7 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum vztahu mezi vybranými proměnnými podnikavosti žáků základních a středních škol a jejich tvořivostí
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem studie bylo zjistit, zda existuje vztah mezi testovanou úrovní tvořivosti a vybranými proměnnými klíčové kompetence 'smysl pro iniciativu a podnikavost'. K testování tvořivosti bylo využito Urbanova figurálního testu tvořivého myšlení a pro zjištění úrovně žáků v pěti komponentách podnikavosti byl aplikován ASTEE dotazník. Byl zjištěn těsný pozitivní vztah mezi úrovní podnikavosti žáků a studentů a jejich tvořivostí, ale nebyla zjištěna těsná vazba mezi postoji k podnikání, záměrem podnikat, inovativností, schopností týmové spolupráce a tvořivostí žáků a studentů ve výzkumném souboru. Úroveň tvořivosti testována U-testem koreluje s úrovní sebehodnocení vlastní tvořivosti zjištěnou pomocí ASTEE testu, čeho lze využít pro dosažení vyšší efektivity dalších výzkumných šetření.
Název v anglickém jazyce
Progress in the assessment of key competences
Popis výsledku anglicky
The aim of the study was to determine correlation between a test level of creativity and selected variables key competencies 'sense of entrepreneurship and initiative'. As a way how to test a creativity was used Urban's figural test and to determine the level of the five components of entrepreneurship student was applied ASTEE questionnaire. Was found close positive correlation between the level of entrepreneurship and creativity of pupils and students, but was not found a close link between attitudes to entrepreneurship, intention to do business, skill to make innovations, teamwork skills and creativity of pupils and students in the research group. The level of creativity tested by U-test correlates with self-assessment your own creativity detected by using ASTEE test what can be used to achieve greater efficiency of further research.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Pokroky v hodnocení klíčových kompetencí
ISBN
978-80-7464-866-3
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
46-59
Počet stran knihy
128
Název nakladatele
Pedagogická fakulta Ostravské univerzity
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—