Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cooperation and Entry of SMEs into Foreign Markets

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43890221" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43890221 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Cooperation and Entry of SMEs into Foreign Markets

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Entry of Czech SMEs to foreign markets and their success there is more difficult compared to Czech markets. It is important to research and analyse the entry condition for foreign markets regardless the form of access and cooperation. The researches include a territorial survey, business-political survey, consumer research, survey the competition etc. Underestimating the preparatory stage may lead to very high risk that is a cause of a crisis that could lead to business disappearance. That's why they preventive measures to identify risk factors are important. Small enterprises tend to vote for a form of cooperation with foreign partners, mostly based on supplier and customer relations. However, it also depends on many factors, mainly on commercial policy conditions. Also, there are barriers to entry into foreign markets, including language barriers, not finding a suitable partner, distribution difficulties and other.

  • Název v anglickém jazyce

    Cooperation and Entry of SMEs into Foreign Markets

  • Popis výsledku anglicky

    Entry of Czech SMEs to foreign markets and their success there is more difficult compared to Czech markets. It is important to research and analyse the entry condition for foreign markets regardless the form of access and cooperation. The researches include a territorial survey, business-political survey, consumer research, survey the competition etc. Underestimating the preparatory stage may lead to very high risk that is a cause of a crisis that could lead to business disappearance. That's why they preventive measures to identify risk factors are important. Small enterprises tend to vote for a form of cooperation with foreign partners, mostly based on supplier and customer relations. However, it also depends on many factors, mainly on commercial policy conditions. Also, there are barriers to entry into foreign markets, including language barriers, not finding a suitable partner, distribution difficulties and other.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Scientific Conference INPROFORUM. Common challenges - Different solutions - Mutual dialogue

  • ISBN

    978-80-7394-536-7

  • ISSN

    2336-6788

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    63-68

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku