Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Selected Aspects of Regional Organic Food Market - Price Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43890236" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43890236 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/60076658:12220/15:43890236

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Selected Aspects of Regional Organic Food Market - Price Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deal with problems of price of organic food compared to the price of their conventional equivalents and the price differences between specialty shops and retail chains' stores in the context of the consumers' willingness to pay a premium for organic food and their perception of value for money. Most of the respondents are willing to pay a premium of not more than 10% or 20% for organic food. The average acceptable premium for organic food is about 18 %. The research of prices has been undertaken for seven groups of organic food: Legumes, cereals, dairy products, meat, eggs, beverages, sweet and sweeteners and vegetables. The price of more than 80% of sorts of organic food and of almost 75% of items included in the research exceeded the levelthat is acceptable for most respondents. Relatively lowest premium was discovered in the groups of milk and dairy products, sugar and alternative sweeteners and cereals. Contrariwise, the highest premium was found in groups of vegetables

  • Název v anglickém jazyce

    Selected Aspects of Regional Organic Food Market - Price Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deal with problems of price of organic food compared to the price of their conventional equivalents and the price differences between specialty shops and retail chains' stores in the context of the consumers' willingness to pay a premium for organic food and their perception of value for money. Most of the respondents are willing to pay a premium of not more than 10% or 20% for organic food. The average acceptable premium for organic food is about 18 %. The research of prices has been undertaken for seven groups of organic food: Legumes, cereals, dairy products, meat, eggs, beverages, sweet and sweeteners and vegetables. The price of more than 80% of sorts of organic food and of almost 75% of items included in the research exceeded the levelthat is acceptable for most respondents. Relatively lowest premium was discovered in the groups of milk and dairy products, sugar and alternative sweeteners and cereals. Contrariwise, the highest premium was found in groups of vegetables

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 9th International Scientific Conference INPROFORUM. Common challenges - Different solutions - Mutual dialogue

  • ISBN

    978-80-7394-536-7

  • ISSN

    2336-6788

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    187-192

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    5. 11. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku