Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Consumer Willingness to Pay for the Organic Wine in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F62156489%3A43310%2F11%3A00184417" target="_blank" >RIV/62156489:43310/11:00184417 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Consumer Willingness to Pay for the Organic Wine in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Drawing on the lessons learnt from the empirical work, the objective of this paper is to analyze the premium price that Czech consumers are willing to pay for an organic wine with respect to the price of a conventional wine. The premium price has been analyzed in three segments of consumers, according to their life style (healthy life style, concern about environmental impact of food and concern about health impact of food). The secondary data analysis has been conducted based on contingent valuation study, which permits using a survey and a direct estimation of the premium price that consumers are willing to pay.

  • Název v anglickém jazyce

    Consumer Willingness to Pay for the Organic Wine in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Drawing on the lessons learnt from the empirical work, the objective of this paper is to analyze the premium price that Czech consumers are willing to pay for an organic wine with respect to the price of a conventional wine. The premium price has been analyzed in three segments of consumers, according to their life style (healthy life style, concern about environmental impact of food and concern about health impact of food). The secondary data analysis has been conducted based on contingent valuation study, which permits using a survey and a direct estimation of the premium price that consumers are willing to pay.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICABR 2011

  • ISBN

    978-80-7375-603-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    525-532

  • Název nakladatele

    Mendelova univerzita v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Johor Bahru - Malaysia

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku