Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

An Exploratory Study of French University Students Pursuing L2 English: Career, Cyberlanguage, and Jargon/Slang

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F16%3A43890423" target="_blank" >RIV/60076658:12510/16:43890423 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    An Exploratory Study of French University Students Pursuing L2 English: Career, Cyberlanguage, and Jargon/Slang

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper reports on an exploratory investigation of young (emerging adults) French university students who have been studying English as a second language (L2). The foci of this paper are twofold. The first is to establish the reasons for pursuing the study of L2 English. The second is to discover the use and influence of cyberlanguage on communications and whether including jargon/slang in the curriculum is desirable. The data reveal the majority of students pursue L2 English primarily for economic reasons, such as a better future employment opportunities and the chance to work in English speaking countries. The data showed a strong desire to have jargon/slang taught in the classroom, as respondents considered this an important aspect. This was not unexpected, particularly as the conclusion suggests the L2 syllabus needs rejuvenation to be more relevant and interesting to younger generations. Teaching jargon/slang should be included in the texts and classroom activities, as the command of such jargon/slang presupposes a good understanding of the base language (L2), especially when acronyms and substitutions are made common practice in cyberlanguage communications.

  • Název v anglickém jazyce

    An Exploratory Study of French University Students Pursuing L2 English: Career, Cyberlanguage, and Jargon/Slang

  • Popis výsledku anglicky

    This paper reports on an exploratory investigation of young (emerging adults) French university students who have been studying English as a second language (L2). The foci of this paper are twofold. The first is to establish the reasons for pursuing the study of L2 English. The second is to discover the use and influence of cyberlanguage on communications and whether including jargon/slang in the curriculum is desirable. The data reveal the majority of students pursue L2 English primarily for economic reasons, such as a better future employment opportunities and the chance to work in English speaking countries. The data showed a strong desire to have jargon/slang taught in the classroom, as respondents considered this an important aspect. This was not unexpected, particularly as the conclusion suggests the L2 syllabus needs rejuvenation to be more relevant and interesting to younger generations. Teaching jargon/slang should be included in the texts and classroom activities, as the command of such jargon/slang presupposes a good understanding of the base language (L2), especially when acronyms and substitutions are made common practice in cyberlanguage communications.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Literacies

  • ISSN

    2327-0136

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    23

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus