Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Cestování českých seniorů na příkladu města Strakonice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F16%3A43890819" target="_blank" >RIV/60076658:12510/16:43890819 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Cestování českých seniorů na příkladu města Strakonice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Stárnutí populace je znatelné ve většině států světa a především v Evropě. I turistické segmenty mění své chování. Sektor cestovního ruchu musí na tento fakt reagovat a uzpůsobovat nabízené produkty podle specifických potřeb. Výzkum prezentovaný v příspěvku se zabývá cestováním českých seniorů obecně, dále se zaměřuje na praktický příklad cestování seniorů do města Strakonice. Výzkum se skládá ze dvou dotazníkových šetření seniorské generace. První výzkum na 615 respondentech se zabýval obecně motivací k cestě, bariérami v cestování a organizací cest českých seniorů. Druhé dotazníkové šetření bylo zaměřeno na seniorský turismus ve Strakonicích. Respondenti vnímají město jako kulturní především se vztahem na folklor a tradici. Nejnavštěvovanější atraktivitou je Strakonický hrad, z akcí jsou to dudácké slavnosti. Výsledky výzkumu ukazují, že město Strakonice není zcela připraveno na poskytování služeb segmentu seniorů.

  • Název v anglickém jazyce

    Travelling of czech senior on the example of the city of Strakonice

  • Popis výsledku anglicky

    Aging of population is significant in most countries of the world and especially in Europe. Tourist segments change their behavior. The tourism industry must react to this fact and adapt offered products according to specific needs. The research presented in this paper deals with traveling seniors in general and on a practical example of the town of Strakonice. The research consists of two surveys of the seniors. The first research on 615 respondents deals with general travel motivation, barriers in travel and travel arrangements. A second survey was aimed at senior tourism in Strakonice. Respondents perceive the city as a cultural mainly related to folklore and tradition. The most visited attraction is the Strakonice castle and from events is pipers' festivities. The research results indicate that the town of Strakonice is not completely ready to provide services to segment of seniors.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aktuální problémy cestovního ruchu - Místní bohatství a cestovní ruch

  • ISBN

    978-80-88064-21-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    158-167

  • Název nakladatele

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Místo vydání

    Jihlava

  • Místo konání akce

    Jihlava

  • Datum konání akce

    24. 2. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku