Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

New teaching Trends in the Field of Trade and Tourism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F16%3A43892055" target="_blank" >RIV/60076658:12510/16:43892055 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    New teaching Trends in the Field of Trade and Tourism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to describe an application of the project-based learning method, which was implemented to Management of Commerce study programme in the academic year 2015/16, and to define course's processes that should be improved to ensure a higher level of students competencies. A suitable method of such key competencies development can be an implementation and wider use of project-based learning methods. This approach can be characterized by creating the students' research teams to work individually on long-term projects, which are connected to business practice and that are designed to solve problems. Based on implementation of the project-based learning methods on the Faculty of Economics, the University of South Bohemia in České Budějovice in recent years, the Department of Trade and Tourism created and started own subject called Specialization project in the academic year 2015/16. The purpose was to integrate and develop competencies of every student through working on projects in the areas of trade, marketing and tourism. All projects were specified by particular companies, which expected students' relevant recommendations for solving concrete problems.

  • Název v anglickém jazyce

    New teaching Trends in the Field of Trade and Tourism

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to describe an application of the project-based learning method, which was implemented to Management of Commerce study programme in the academic year 2015/16, and to define course's processes that should be improved to ensure a higher level of students competencies. A suitable method of such key competencies development can be an implementation and wider use of project-based learning methods. This approach can be characterized by creating the students' research teams to work individually on long-term projects, which are connected to business practice and that are designed to solve problems. Based on implementation of the project-based learning methods on the Faculty of Economics, the University of South Bohemia in České Budějovice in recent years, the Department of Trade and Tourism created and started own subject called Specialization project in the academic year 2015/16. The purpose was to integrate and develop competencies of every student through working on projects in the areas of trade, marketing and tourism. All projects were specified by particular companies, which expected students' relevant recommendations for solving concrete problems.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 10th International Scientific Conference INPROFORUM. Threatened Europe - Socio-Economic and Environmental Changes

  • ISBN

    978-80-7394-607-4

  • ISSN

    2336-6788

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    246-249

  • Název nakladatele

    Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    3. 11. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku