Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10192064" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10192064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek podrobně popisuje nový koncept přípravy a přípravu nových aktivit s využitím školních měřicích systémů a prvků badatelsky orientovaného vyučování a POE (predict-observe-explain) přístupu. Koncept, aktivity a nové pracovní listy byly zpracoványv rámci EU projektu COMBLAB. Pro vedení výuky byla navržena odlišná didaktická sekvence motivace, problém - teoretický princip - návrh experimentu - předpověď výsledků - realizace experimentu a sběr dat a jejich sledování - vyhodnocení dat - prezentace výsledků na rozdíl od tradiční teoretický úvod-postup práce (aneb přesně proveď, co je napsáno v postupu) - vyhodnoť data (opět dle popsaného postupu)-závěr ("jak to vyšlo..."). Důraz je kladen na motivaci žáků, spojitost s problémy každodenního života amultidisciplinaritu, pracovní listy tak kombinují nutnost zvládnout a chápat principy a poznatky všech přírodovědných předmětů, tedy fyziky, chemie, biologie a případně matematiky. Vytvořené pracovní listy tak respektují požadavky některý

  • Název v anglickém jazyce

    Microcomputer based laboratory - concept of activity with inquiry based science education elements

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is focused in detail on description of new concept of preparation of new laboratory worksheets implementing MBL (microprocessor based laboratory) in the framework of EU project COMBLAB. The laboratory worksheets are based on elements ofIBSE (inquiry based science education) and POE (predict-observe-explain) methods. The worksheets also require students to combine knowledge of all science branches (chemistry, physics and biology) to achieve the multidisciplinary character. A different didactic sequence is also recommended in implementation of worksheets in school education with emphasis to motivation of students and connection of solved problems to common life. With respect to that, the worksheets are designed to develop not only learning and problem-solving competencies, but also social and other competencies as it is required by Framework educational programmes (FEP). Preliminary results of evaluation of worksheets showed motivation of students to solve the problems

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Súčasnosť a perspektívy didaktiky chémie III

  • ISBN

    978-80-557-0546-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    90-96

  • Název nakladatele

    Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Donovaly, Slovensko

  • Datum konání akce

    29. 5. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku