Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F13%3A10192064" target="_blank" >RIV/00216208:11310/13:10192064 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Koncepce úlohy pro školní měřicí systém s využitím prvků badatelsky orientovaného vyučování
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek podrobně popisuje nový koncept přípravy a přípravu nových aktivit s využitím školních měřicích systémů a prvků badatelsky orientovaného vyučování a POE (predict-observe-explain) přístupu. Koncept, aktivity a nové pracovní listy byly zpracoványv rámci EU projektu COMBLAB. Pro vedení výuky byla navržena odlišná didaktická sekvence motivace, problém - teoretický princip - návrh experimentu - předpověď výsledků - realizace experimentu a sběr dat a jejich sledování - vyhodnocení dat - prezentace výsledků na rozdíl od tradiční teoretický úvod-postup práce (aneb přesně proveď, co je napsáno v postupu) - vyhodnoť data (opět dle popsaného postupu)-závěr ("jak to vyšlo..."). Důraz je kladen na motivaci žáků, spojitost s problémy každodenního života amultidisciplinaritu, pracovní listy tak kombinují nutnost zvládnout a chápat principy a poznatky všech přírodovědných předmětů, tedy fyziky, chemie, biologie a případně matematiky. Vytvořené pracovní listy tak respektují požadavky některý
Název v anglickém jazyce
Microcomputer based laboratory - concept of activity with inquiry based science education elements
Popis výsledku anglicky
The contribution is focused in detail on description of new concept of preparation of new laboratory worksheets implementing MBL (microprocessor based laboratory) in the framework of EU project COMBLAB. The laboratory worksheets are based on elements ofIBSE (inquiry based science education) and POE (predict-observe-explain) methods. The worksheets also require students to combine knowledge of all science branches (chemistry, physics and biology) to achieve the multidisciplinary character. A different didactic sequence is also recommended in implementation of worksheets in school education with emphasis to motivation of students and connection of solved problems to common life. With respect to that, the worksheets are designed to develop not only learning and problem-solving competencies, but also social and other competencies as it is required by Framework educational programmes (FEP). Preliminary results of evaluation of worksheets showed motivation of students to solve the problems
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Súčasnosť a perspektívy didaktiky chémie III
ISBN
978-80-557-0546-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
90-96
Název nakladatele
Univerzita Mateja Bela v Banskej Bystrici
Místo vydání
Banská Bystrica
Místo konání akce
Donovaly, Slovensko
Datum konání akce
29. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—