Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry-based Instruction and Relating Appeals of Pedagogical Theories and Practices

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33151795" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33151795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.173" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.173</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.01.173" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.01.173</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry-based Instruction and Relating Appeals of Pedagogical Theories and Practices

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article reacts on current needs that are developed from educational practice and pedagogical theory, as well as on the requirements of the society. These requirements focus on competences of students to be able to think rationally, to deal with new situations and complex-problem solving. It develops new trends in educational sciences that manifest itself in intensively asserted activities. Those activities are oriented on a change of manner of acquiring and adopting new cognition of a student. It supports application of the constructivist approaches on a process of education that are connected to demands of teachers to have more suitable and competent equipment. The results of already realized surveys and investigations of Czech School Inspectoratedemonstrate that teachers do not embrace necessary competences for realization of the inquiry-based instruction. By applying of the theoretical and scientific methods, especially comparative analysis, synthesis, induction, deduction and

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry-based Instruction and Relating Appeals of Pedagogical Theories and Practices

  • Popis výsledku anglicky

    The article reacts on current needs that are developed from educational practice and pedagogical theory, as well as on the requirements of the society. These requirements focus on competences of students to be able to think rationally, to deal with new situations and complex-problem solving. It develops new trends in educational sciences that manifest itself in intensively asserted activities. Those activities are oriented on a change of manner of acquiring and adopting new cognition of a student. It supports application of the constructivist approaches on a process of education that are connected to demands of teachers to have more suitable and competent equipment. The results of already realized surveys and investigations of Czech School Inspectoratedemonstrate that teachers do not embrace necessary competences for realization of the inquiry-based instruction. By applying of the theoretical and scientific methods, especially comparative analysis, synthesis, induction, deduction and

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    648-653

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Kyrenia, Cyprus

  • Datum konání akce

    22. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku