Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

INQUIRY-BASED INSTRUCTION OF NATURAL HISTORY AND TECHNICAL SUBJECTS AT ELEMENTARY SCHOOLS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D2B" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501D2B - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    INQUIRY-BASED INSTRUCTION OF NATURAL HISTORY AND TECHNICAL SUBJECTS AT ELEMENTARY SCHOOLS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Inquiry-based instruction of natural history and technical subjects is important for improving key competencies. These are not only learning and working competencies, but mainly problem-solving competencies. The most important for inquiry-based instruction of natural history and technical subjects is students? motivation. However, as a result of these subjects being very demanding, the issue of students? motivation tends to be problematic. Inquiry-based instruction with the use of information and communication technologies enables more illustrative access to natural history subjects. Thanks to the ?Windows of Science Wide Open? project, elementary school students will have the opportunity to visit a special laboratory at the Pedagogical Faculty of theUniversity of Ostrava.

  • Název v anglickém jazyce

    INQUIRY-BASED INSTRUCTION OF NATURAL HISTORY AND TECHNICAL SUBJECTS AT ELEMENTARY SCHOOLS

  • Popis výsledku anglicky

    Inquiry-based instruction of natural history and technical subjects is important for improving key competencies. These are not only learning and working competencies, but mainly problem-solving competencies. The most important for inquiry-based instruction of natural history and technical subjects is students? motivation. However, as a result of these subjects being very demanding, the issue of students? motivation tends to be problematic. Inquiry-based instruction with the use of information and communication technologies enables more illustrative access to natural history subjects. Thanks to the ?Windows of Science Wide Open? project, elementary school students will have the opportunity to visit a special laboratory at the Pedagogical Faculty of theUniversity of Ostrava.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICTE 2014

  • ISBN

    978-80-7464-561-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    174-178

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    9. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku