INQUIRY-BASED INSTRUCTION OF NATURAL HISTORY AND TECHNICAL SUBJECTS AT ELEMENTARY SCHOOLS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D2B" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501D2B - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
INQUIRY-BASED INSTRUCTION OF NATURAL HISTORY AND TECHNICAL SUBJECTS AT ELEMENTARY SCHOOLS
Popis výsledku v původním jazyce
Inquiry-based instruction of natural history and technical subjects is important for improving key competencies. These are not only learning and working competencies, but mainly problem-solving competencies. The most important for inquiry-based instruction of natural history and technical subjects is students? motivation. However, as a result of these subjects being very demanding, the issue of students? motivation tends to be problematic. Inquiry-based instruction with the use of information and communication technologies enables more illustrative access to natural history subjects. Thanks to the ?Windows of Science Wide Open? project, elementary school students will have the opportunity to visit a special laboratory at the Pedagogical Faculty of theUniversity of Ostrava.
Název v anglickém jazyce
INQUIRY-BASED INSTRUCTION OF NATURAL HISTORY AND TECHNICAL SUBJECTS AT ELEMENTARY SCHOOLS
Popis výsledku anglicky
Inquiry-based instruction of natural history and technical subjects is important for improving key competencies. These are not only learning and working competencies, but mainly problem-solving competencies. The most important for inquiry-based instruction of natural history and technical subjects is students? motivation. However, as a result of these subjects being very demanding, the issue of students? motivation tends to be problematic. Inquiry-based instruction with the use of information and communication technologies enables more illustrative access to natural history subjects. Thanks to the ?Windows of Science Wide Open? project, elementary school students will have the opportunity to visit a special laboratory at the Pedagogical Faculty of theUniversity of Ostrava.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICTE 2014
ISBN
978-80-7464-561-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
174-178
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
9. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—