Badatelsky orientovaná výuka: Kompetence učitelů k její realizaci v technických a přírodovědných předmětech na základních školách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153949" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153949 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.15.24445151" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.15.24445151</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.15.24445151" target="_blank" >10.5507/pdf.15.24445151</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Badatelsky orientovaná výuka: Kompetence učitelů k její realizaci v technických a přírodovědných předmětech na základních školách
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace reaguje na potřebu rozvoje pedagogické teorie v oblasti badatelsky orientované výuky se zaměřením na kompetence učitele technických a přírodovědných předmětů a na aktuální potřeby zohledňující rozvoj žáka a vycházející ze vzdělávací praxe a požadavky společnosti. Koncepčně je pojata jako teoreticko-empirická studie rozpracovávající poznatkovou bázi badatelsky orientované výuky a s ní související učitelské kompetence na základě syntézy dílčích teoretických poznatků a reflexe výsledků relevantních výzkumných šetření. Je řešena relativně ohraničená oblast pedagogické teorie, která má však širší souvislosti projevující se vazbami na příbuzné vědní obory - mj. na psychologii, přírodní vědy, techniku. Prostřednictvím teoretických a empirických šetření usiluje o rozšíření teorie pedagogiky a přispívá k propojení pedagogických výzkumů a výzkumů v oborových didaktikách technických a přírodovědných předmětů.
Název v anglickém jazyce
Inquiry-based instruction: Teachers' competences to its realization in technical and science-based subjects at basic schools
Popis výsledku anglicky
The shown monograph reacts on the need of development of the pedagogic theory in the field of inquiry based instruction which focuses on the competences of a teacher of technical and natural sciences subjects and on the current needs refl ecting the development of a pupil based on an educative practice and the requirements of the society. This monograph is conceptually approached as a theoretical-empirical study elaborating the knowledge base of the inquiry based instruction and with related teacher's competences based on the synthesis of the fractional theoretical pieces of knowledge and refl ection of the results of the relevant research inquiries. It solves the relatively limited fi eld of pedagogical theory, which though has a broader context expressed by the bonds with the related disciplines - i.a. psychology, natural sciences, engineering. By the means of theoretical and empirical inquiries, its effort is to broaden the theory of pedagogy and it contributes to link the pedagogic
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4515-1
Počet stran knihy
254
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—