Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Inquiry-based instruction. Concept, essence, importance and contribution

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153900" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153900 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.15.24445076" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.15.24445076</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.15.24445076" target="_blank" >10.5507/pdf.15.24445076</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Inquiry-based instruction. Concept, essence, importance and contribution

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The publication mostly relates to the works of the prominent methodological and psychological theoreticians. It provides an analysis of the pieces of knowledge that were already published, compares them with each other, and it evaluates them critically in order to create a basis matching the current state of cognition. Conceptually, the paper is devoted to the solution of the terminological problems that come mostly from the pedagogical theory, which is currently limited by the lack of the elaborated area devoted to the inquiry-based instruction. The publication defines the basic terms, it solves the pupil's inquiry essence on the cognitive and emotional level, and it elaborates the teacher's competencies to realize high-quality inquiry-based instruction. The accomplished results revise and expand the pedagogical and methodological theory, furthermore, their application is possible also within the frame of the field-specific methodology. At the same time, the monograph also presents th

  • Název v anglickém jazyce

    Inquiry-based instruction. Concept, essence, importance and contribution

  • Popis výsledku anglicky

    The publication mostly relates to the works of the prominent methodological and psychological theoreticians. It provides an analysis of the pieces of knowledge that were already published, compares them with each other, and it evaluates them critically in order to create a basis matching the current state of cognition. Conceptually, the paper is devoted to the solution of the terminological problems that come mostly from the pedagogical theory, which is currently limited by the lack of the elaborated area devoted to the inquiry-based instruction. The publication defines the basic terms, it solves the pupil's inquiry essence on the cognitive and emotional level, and it elaborates the teacher's competencies to realize high-quality inquiry-based instruction. The accomplished results revise and expand the pedagogical and methodological theory, furthermore, their application is possible also within the frame of the field-specific methodology. At the same time, the monograph also presents th

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-4507-6

  • Počet stran knihy

    148

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy