Badatelsky orientovaná výuka: pojetí, podstata, význam a přínosy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33153628" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33153628 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.15.24443935" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/pdf.15.24443935</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/pdf.15.24443935" target="_blank" >10.5507/pdf.15.24443935</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Badatelsky orientovaná výuka: pojetí, podstata, význam a přínosy
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie s názvem "Badatelsky orientovaná výuka: pojetí, podstata, význam a přínosy" reaguje na aktuální potřeby vycházející nejen ze vzdělávací praxe a pedagogické teorie, ale i z požadavků společnosti projevujících se v důrazu na rozvoj kompetencí žáků v oblasti myšlení, vyrovnávání se s novými situacemi a v neposlední řadě i řešení problémových situací. Zaměřuje se na řešení relativně ohraničené oblasti pedagogické reality, která má však širší souvislosti projevující se vazbami na příbuzné vědní obory - mj. psychologií, filozofii či techniku. Navazuje na práce předních teoretiků především z oblasti pedagogiky a psychologie. Provádí analýzu již publikovaných poznatků, komparuje je a kriticky hodnotí za účelem vytvoření báze odpovídající současnémustavu poznání. Koncepčně je zaměřena na řešení terminologických problémů vyvstávajících zejména z pedagogické teorie, která je v současnosti limitována nedostatečnou rozpracovaností oblasti zaměřené na badatelsky orientovanou výuku. Prová
Název v anglickém jazyce
The inquiry-based instruction: its concept, essence, importance and contribution
Popis výsledku anglicky
The monograph "Badatelsky orientovaná výuka: pojetí, podstata, význam a přínosy" (in English: "The inquiry-based instruction: its concept, essence, importance and contribution") reacts on the currents needs resulting not only from the educational practice and the pedagogical theory, but also from the demands of the society that manifest themselves in the emphasis on the pupils' competencies development in domains of thinking, coping with the new situations and also in solving of the problem situations.It focuses on the solution of a relatively limited area of the pedagogical reality, which, however, has some broader connections that manifest themselves in the links to the related scientific fields - psychology, philosophy, or technics among others. The publication mostly relates to the works of the prominent methodological and psychological theoreticians. It provides an analysis of the pieces of knowledge that were already published, compares them with each other, and it evaluates the
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4393-5
Počet stran knihy
151
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—