Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The definition of the term "Inquiry-based instruction"

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154065" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The definition of the term "Inquiry-based instruction"

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article reacts on the current needs based not only in the educational practice and pedagogical theory, but also in the requirements of the society. These requirements focus on the pupils' competences that have to be able to think rationally, to dealwith the new situations, and to solve problem situations. Conceptually, this paper concentrates on the issues related to the terminology, which are arising mainly from the pedagogical theory that is nowadays limited by an unsatisfactory degree of completion in the field that is aimed on the inquiry-based instruction. With the application of the inquiry-based instruction (not only in Czech Republic) closely related to the development of the pedagogical theory, there emerged a problem of the terminological basis. The inquiry-based instruction is neither well-known nor understood what the term itself means. Therefore, this paper focuses on the resolution of a comparatively well-defined area of the pedagogical reality which, however, has a

  • Název v anglickém jazyce

    The definition of the term "Inquiry-based instruction"

  • Popis výsledku anglicky

    The article reacts on the current needs based not only in the educational practice and pedagogical theory, but also in the requirements of the society. These requirements focus on the pupils' competences that have to be able to think rationally, to dealwith the new situations, and to solve problem situations. Conceptually, this paper concentrates on the issues related to the terminology, which are arising mainly from the pedagogical theory that is nowadays limited by an unsatisfactory degree of completion in the field that is aimed on the inquiry-based instruction. With the application of the inquiry-based instruction (not only in Czech Republic) closely related to the development of the pedagogical theory, there emerged a problem of the terminological basis. The inquiry-based instruction is neither well-known nor understood what the term itself means. Therefore, this paper focuses on the resolution of a comparatively well-defined area of the pedagogical reality which, however, has a

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Instruction

  • ISSN

    1308-1470

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    8

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    69-82

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus