Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Draft of the Competencial Model of the Teacher in the Context of the Inquiry-Based Instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33158269" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33158269 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.132" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.132</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2015.04.132" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2015.04.132</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Draft of the Competencial Model of the Teacher in the Context of the Inquiry-Based Instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article follows on the studies by the prominent authors inquiry-specialized on the teachers' competences, and it further processes their findings emphasizing the inquiry-based instruction. The competences that are essential for the teacher to realizethe quality inquiry-based instruction are empirically stated on the inquiry basis. It was empirically discovered that the most important competences are, among others, the competences to: motivate the pupils to learn through the inquiry-based activities; connect the inquiry-based activities with the practical life; demonstrate the inquiry-based activities to the pupils; interpret the process and the results of the inquiry-based activities; guarantee the safety during the realization of the inquiry-based activities; develop the pupils' unaided discovery through the inquiry-based activities; develop the thinking of the pupils through the inquiry- based activities; connect the inquiry-based activities with the theory; and realize the inqu

  • Název v anglickém jazyce

    The Draft of the Competencial Model of the Teacher in the Context of the Inquiry-Based Instruction

  • Popis výsledku anglicky

    The article follows on the studies by the prominent authors inquiry-specialized on the teachers' competences, and it further processes their findings emphasizing the inquiry-based instruction. The competences that are essential for the teacher to realizethe quality inquiry-based instruction are empirically stated on the inquiry basis. It was empirically discovered that the most important competences are, among others, the competences to: motivate the pupils to learn through the inquiry-based activities; connect the inquiry-based activities with the practical life; demonstrate the inquiry-based activities to the pupils; interpret the process and the results of the inquiry-based activities; guarantee the safety during the realization of the inquiry-based activities; develop the pupils' unaided discovery through the inquiry-based activities; develop the thinking of the pupils through the inquiry- based activities; connect the inquiry-based activities with the theory; and realize the inqu

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    The Proceedings of 5th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "998-1006"

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Prague, Czech

  • Datum konání akce

    29. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku