Badatelsky orientovaná výuka a kompetence učitele k její realizaci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33154608" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33154608 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.001" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.001</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2015.001" target="_blank" >10.5507/jtie.2015.001</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Badatelsky orientovaná výuka a kompetence učitele k její realizaci
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá výzkumem učitelských kompetencí vázaných k realizaci badatelsky orientované výuky. Nahlíží na kompetence jako na nezbytnou součást učitelské výbavy, přičemž zasazuje toto téma do kontextu prací dalších autorů. Poskytuje přehled o aktuálním stavu řešené problematiky a prezentuje dílčí výsledky realizovaných výzkumných šetření, které se staly podkladem pro realizaci rozsáhlejšího výzkumu, který je v tomto článku prezentován. Výzkumné šetření si kladlo za cíl vhodnými postupy určit, kterékompetence učitele jsou pro realizaci badatelsky orientované výuky klíčové, základní a prahové, což se stalo podkladem pro tvorbu kompetenčního modelu
Název v anglickém jazyce
Inquiry-based instruction and teacher's competences for its realization
Popis výsledku anglicky
The article deals with a research of the teachers' competences bounded to the realization of the inquiry-based instruction. It sees competences as a necessary part of the teacher's abilities and advocates this topic into the other authors' works' context. It provides an overview of the current state of the solved issue and presents the partial results of the realized researches which became the base for the realization of a broader investigation which is in the article presented. The aim of the researchwas to define (via appropriate approaches) which competences of a teacher are the key ones for the realization of the inquiry-based instruction, which are the basic ones and the threshold ones. This all became a base for a creation of a competence model.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Technology and Information Education
ISSN
1803-537X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
7-34
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—