Experience with Automatic Testing System in Teaching C# Programming
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F17%3A43896109" target="_blank" >RIV/60076658:12510/17:43896109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experience with Automatic Testing System in Teaching C# Programming
Popis výsledku v původním jazyce
In this paper, we describe a system of automatic evaluation of students' assignments in teaching of programming in C# programming language. Within this teaching, the teacher uses the testing system. He creates a set of assignments and respective tests. Student inserts solutions of this assignments (their programming code) into the system. Student's code is then tested and automatic feedback is provided. The automatic testing system dramatically reduces the time of teachers in determining whether student's solution is correct, and shifts the emphasis on providing counselling and consultancy to students. Here, we present some particular experience with this testing system, we have acquired by the operation of this system within several years.
Název v anglickém jazyce
Experience with Automatic Testing System in Teaching C# Programming
Popis výsledku anglicky
In this paper, we describe a system of automatic evaluation of students' assignments in teaching of programming in C# programming language. Within this teaching, the teacher uses the testing system. He creates a set of assignments and respective tests. Student inserts solutions of this assignments (their programming code) into the system. Student's code is then tested and automatic feedback is provided. The automatic testing system dramatically reduces the time of teachers in determining whether student's solution is correct, and shifts the emphasis on providing counselling and consultancy to students. Here, we present some particular experience with this testing system, we have acquired by the operation of this system within several years.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2017 (ERIE)
ISBN
978-80-213-2762-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
17-24
Název nakladatele
CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
8. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000409038600002