Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creating and Experience with Knowledge Assessment Module in Teaching Programming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898075" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898075 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creating and Experience with Knowledge Assessment Module in Teaching Programming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We are currently running a system of automatic assessment of student assignments in teaching of the computer programming. We have developed a Bayesian-based module to further automate and streamline testing and provide feedback to students. Tasks are solved by students during the semester. The student inserts this assignment (programming code) or other tests into the system. Student code and answers is then tested and automatic feedback is provided. The auto-test system dramatically reduces the time for teachers to find out whether the student&apos;s solution is right and puts emphasis on providing counseling and counseling to students. To test the diagnostic capabilities of this Bayesian network, 21 students were evaluated. The results show a high degree of agreement between the teacher&apos;s assessment and the Bayesian network evaluation.

  • Název v anglickém jazyce

    Creating and Experience with Knowledge Assessment Module in Teaching Programming

  • Popis výsledku anglicky

    We are currently running a system of automatic assessment of student assignments in teaching of the computer programming. We have developed a Bayesian-based module to further automate and streamline testing and provide feedback to students. Tasks are solved by students during the semester. The student inserts this assignment (programming code) or other tests into the system. Student code and answers is then tested and automatic feedback is provided. The auto-test system dramatically reduces the time for teachers to find out whether the student&apos;s solution is right and puts emphasis on providing counseling and counseling to students. To test the diagnostic capabilities of this Bayesian network, 21 students were evaluated. The results show a high degree of agreement between the teacher&apos;s assessment and the Bayesian network evaluation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 15TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2018 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2858-7

  • ISSN

    2336-744X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    14-20

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000452558300002