Measuring Students’ Performance on Programming Tasks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F19%3A00110495" target="_blank" >RIV/00216224:14330/19:00110495 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.fi.muni.cz/~xpelanek/publications/performance-measures.pdf" target="_blank" >https://www.fi.muni.cz/~xpelanek/publications/performance-measures.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3330430.3333639" target="_blank" >10.1145/3330430.3333639</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Measuring Students’ Performance on Programming Tasks
Popis výsledku v původním jazyce
Large scale learning systems for introductory programming need to be able to automatically assess the quality of students' performance on programming tasks. This assessment is done using a performance measure, which provides feedback to students and teachers, and an input to the domain, student and tutor models. The choice of a good performance measure is nontrivial, since the performance of students can be measured in many ways, and the design of measure can interact with the adaptive features of a learning system or imperfections in the used domain model. We discuss the important design decisions and illustrate the process of an iterative design and evaluation of a performance measure in a case study.
Název v anglickém jazyce
Measuring Students’ Performance on Programming Tasks
Popis výsledku anglicky
Large scale learning systems for introductory programming need to be able to automatically assess the quality of students' performance on programming tasks. This assessment is done using a performance measure, which provides feedback to students and teachers, and an input to the domain, student and tutor models. The choice of a good performance measure is nontrivial, since the performance of students can be measured in many ways, and the design of measure can interact with the adaptive features of a learning system or imperfections in the used domain model. We discuss the important design decisions and illustrate the process of an iterative design and evaluation of a performance measure in a case study.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Sixth (2019) ACM Conference on Learning @ Scale (L@S '19)
ISBN
9781450368049
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
„26:1“-„26:4“
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Chicago, IL, USA
Datum konání akce
24. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000507611000026