Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Measuring Students’ Performance on Programming Tasks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14330%2F19%3A00110495" target="_blank" >RIV/00216224:14330/19:00110495 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.fi.muni.cz/~xpelanek/publications/performance-measures.pdf" target="_blank" >https://www.fi.muni.cz/~xpelanek/publications/performance-measures.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3330430.3333639" target="_blank" >10.1145/3330430.3333639</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Measuring Students’ Performance on Programming Tasks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Large scale learning systems for introductory programming need to be able to automatically assess the quality of students' performance on programming tasks. This assessment is done using a performance measure, which provides feedback to students and teachers, and an input to the domain, student and tutor models. The choice of a good performance measure is nontrivial, since the performance of students can be measured in many ways, and the design of measure can interact with the adaptive features of a learning system or imperfections in the used domain model. We discuss the important design decisions and illustrate the process of an iterative design and evaluation of a performance measure in a case study.

  • Název v anglickém jazyce

    Measuring Students’ Performance on Programming Tasks

  • Popis výsledku anglicky

    Large scale learning systems for introductory programming need to be able to automatically assess the quality of students' performance on programming tasks. This assessment is done using a performance measure, which provides feedback to students and teachers, and an input to the domain, student and tutor models. The choice of a good performance measure is nontrivial, since the performance of students can be measured in many ways, and the design of measure can interact with the adaptive features of a learning system or imperfections in the used domain model. We discuss the important design decisions and illustrate the process of an iterative design and evaluation of a performance measure in a case study.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Sixth (2019) ACM Conference on Learning @ Scale (L@S '19)

  • ISBN

    9781450368049

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    „26:1“-„26:4“

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Chicago, IL, USA

  • Datum konání akce

    24. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000507611000026