Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design Patterns in the Teaching of Programming

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1501D25" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1501D25 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design Patterns in the Teaching of Programming

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Teaching algorithmization and programming has been recently going through big changes trying to react to the dynamic development of software industry. Previously used methodical process, development models, or programming languages do not conform to current requirements. The results of the surveys in primary and secondary schools, we can say that the teaching of programming and algorithms are not sufficiently exploited. The aim of this paper is to present practical experience of the author teaching programming and the possibilities of using design patterns in the teaching of programming. According to the performed analyzes the procedures and methodologies of teaching programming shows that Design Patterns are used only marginally. For these reasons, students learn to improper practices that subsequently applied in practical solutions programs. According to the experiments show that the correct use of the teaching of design patterns can improve student performance in programming.

  • Název v anglickém jazyce

    Design Patterns in the Teaching of Programming

  • Popis výsledku anglicky

    Teaching algorithmization and programming has been recently going through big changes trying to react to the dynamic development of software industry. Previously used methodical process, development models, or programming languages do not conform to current requirements. The results of the surveys in primary and secondary schools, we can say that the teaching of programming and algorithms are not sufficiently exploited. The aim of this paper is to present practical experience of the author teaching programming and the possibilities of using design patterns in the teaching of programming. According to the performed analyzes the procedures and methodologies of teaching programming shows that Design Patterns are used only marginally. For these reasons, students learn to improper practices that subsequently applied in practical solutions programs. According to the experiments show that the correct use of the teaching of design patterns can improve student performance in programming.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    Volume 143

  • Číslo periodika v rámci svazku

    143

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    352-357

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus