Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

GitSEED: A Git-backed Automated Assessment Tool for Software Engineering and Programming Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21730%2F24%3A00380922" target="_blank" >RIV/68407700:21730/24:00380922 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1145/3649165.3690106" target="_blank" >https://doi.org/10.1145/3649165.3690106</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1145/3649165.3690106" target="_blank" >10.1145/3649165.3690106</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    GitSEED: A Git-backed Automated Assessment Tool for Software Engineering and Programming Education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the substantial number of enrollments in programming courses, a key challenge is delivering personalized feedback to students. The nature of this feedback varies significantly, contingent on the subject and the chosen evaluation method. However, tailoring current Automated Assessment Tools (AATs) to integrate other program analysis tools is not straightforward. Moreover, AATs usually support only specific programming languages, providing feedback exclusively through dedicated websites based on test suites. This paper introduces GitSEED, a language-agnostic automated assessment tool designed for Programming Education and Software Engineering (SE) and backed by GitLab. The students interact with GitSEED through GitLab. Using GitSEED, students in Computer Science (CS) and SE can master the fundamentals of git while receiving personalized feedback on their programming assignments and projects. Furthermore, faculty members can easily tailor GitSEED's pipeline by integrating various code evaluation tools (e.g., memory leak detection, fault localization, program repair, etc.) to offer personalized feedback that aligns with the needs of each CS/SE course. Our experiments assess GitSEED's efficacy via comprehensive user evaluation, examining the impact of feedback mechanisms and features on student learning outcomes. Findings reveal positive correlations between GitSEED usage and student engagement.

  • Název v anglickém jazyce

    GitSEED: A Git-backed Automated Assessment Tool for Software Engineering and Programming Education

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the substantial number of enrollments in programming courses, a key challenge is delivering personalized feedback to students. The nature of this feedback varies significantly, contingent on the subject and the chosen evaluation method. However, tailoring current Automated Assessment Tools (AATs) to integrate other program analysis tools is not straightforward. Moreover, AATs usually support only specific programming languages, providing feedback exclusively through dedicated websites based on test suites. This paper introduces GitSEED, a language-agnostic automated assessment tool designed for Programming Education and Software Engineering (SE) and backed by GitLab. The students interact with GitSEED through GitLab. Using GitSEED, students in Computer Science (CS) and SE can master the fundamentals of git while receiving personalized feedback on their programming assignments and projects. Furthermore, faculty members can easily tailor GitSEED's pipeline by integrating various code evaluation tools (e.g., memory leak detection, fault localization, program repair, etc.) to offer personalized feedback that aligns with the needs of each CS/SE course. Our experiments assess GitSEED's efficacy via comprehensive user evaluation, examining the impact of feedback mechanisms and features on student learning outcomes. Findings reveal positive correlations between GitSEED usage and student engagement.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SIGCSE Virtual 2024: Proceedings of the 2024 on ACM Virtual Global Computing Education Conference V. 1

  • ISBN

    979-8-4007-0598-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    165-171

  • Název nakladatele

    The ACM Digital Library

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    virtual

  • Datum konání akce

    5. 12. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku