Implementation of modern interactive graphical models into economics courses
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F17%3A43896836" target="_blank" >RIV/60076658:12510/17:43896836 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Implementation of modern interactive graphical models into economics courses
Popis výsledku v původním jazyce
The situation in the Czech Republic regarding tertiary education is heavily influenced by demographic shifts in the population, and the current surplus of tertiary education opportunities relative to student demand. Simultaneously, there is a need to evaluate the value of implementing new modern educational methods, models, and ways of teaching. The primary goal of this paper is to reflect how implementation of modern interactive graphical models can influence the results of students in courses microeconomics and macroeconomics (the bachelor degree) at the Faculty of Economics of the University of South Bohemia in Ceske Budejovice. The most important result is significant influence on improvement of students' success at exams from macroeconomics and microeconomics has not been proved.
Název v anglickém jazyce
Implementation of modern interactive graphical models into economics courses
Popis výsledku anglicky
The situation in the Czech Republic regarding tertiary education is heavily influenced by demographic shifts in the population, and the current surplus of tertiary education opportunities relative to student demand. Simultaneously, there is a need to evaluate the value of implementing new modern educational methods, models, and ways of teaching. The primary goal of this paper is to reflect how implementation of modern interactive graphical models can influence the results of students in courses microeconomics and macroeconomics (the bachelor degree) at the Faculty of Economics of the University of South Bohemia in Ceske Budejovice. The most important result is significant influence on improvement of students' success at exams from macroeconomics and microeconomics has not been proved.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50202 - Applied Economics, Econometrics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PROCEEDINGS OF THE 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2017 (ERIE)
ISBN
978-80-213-2762-7
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
9-16
Název nakladatele
CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS EN
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
8. 6. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000409038600001