Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implementation of modern interactive graphical models into economics courses

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F17%3A43896836" target="_blank" >RIV/60076658:12510/17:43896836 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Implementation of modern interactive graphical models into economics courses

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The situation in the Czech Republic regarding tertiary education is heavily influenced by demographic shifts in the population, and the current surplus of tertiary education opportunities relative to student demand. Simultaneously, there is a need to evaluate the value of implementing new modern educational methods, models, and ways of teaching. The primary goal of this paper is to reflect how implementation of modern interactive graphical models can influence the results of students in courses microeconomics and macroeconomics (the bachelor degree) at the Faculty of Economics of the University of South Bohemia in Ceske Budejovice. The most important result is significant influence on improvement of students&apos; success at exams from macroeconomics and microeconomics has not been proved.

  • Název v anglickém jazyce

    Implementation of modern interactive graphical models into economics courses

  • Popis výsledku anglicky

    The situation in the Czech Republic regarding tertiary education is heavily influenced by demographic shifts in the population, and the current surplus of tertiary education opportunities relative to student demand. Simultaneously, there is a need to evaluate the value of implementing new modern educational methods, models, and ways of teaching. The primary goal of this paper is to reflect how implementation of modern interactive graphical models can influence the results of students in courses microeconomics and macroeconomics (the bachelor degree) at the Faculty of Economics of the University of South Bohemia in Ceske Budejovice. The most important result is significant influence on improvement of students&apos; success at exams from macroeconomics and microeconomics has not been proved.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 14TH INTERNATIONAL CONFERENCE EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION 2017 (ERIE)

  • ISBN

    978-80-213-2762-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    9-16

  • Název nakladatele

    CZECH UNIVERSITY LIFE SCIENCES PRAGUE, DEPT SYSTEMS EN

  • Místo vydání

    Prague

  • Místo konání akce

    Prague

  • Datum konání akce

    8. 6. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000409038600001