Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Importance of Disposable Income for Consumer Behavior

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872365" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43872365 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Importance of Disposable Income for Consumer Behavior

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The field of the consumer behavior theory, more specifically focused on consumer basket, is undergoing numerous innovations regarding microeconomic plane as well as macroeconomic plane. The original microeconomic model of consumer´s decision making (Frank, 2006) measures leisure time against consumption specified by the wage rate. Many quantifiable and non-quantifiable coefficients have some effect on both of these variables. This article concentrates on the key factor concerning disposable income and its influence on decision making regarding the choice between consumption and having leisure time. The Czech Republic has undergone various changes during the last 15 years which are also visible in the tertiary education sector. College students were thus the target group of respondents of the primary research. This social group has been getting larger in the last few years which is not declared by the European statistics only. Although the reasons for entering the tertiary education sec

  • Název v anglickém jazyce

    Importance of Disposable Income for Consumer Behavior

  • Popis výsledku anglicky

    The field of the consumer behavior theory, more specifically focused on consumer basket, is undergoing numerous innovations regarding microeconomic plane as well as macroeconomic plane. The original microeconomic model of consumer´s decision making (Frank, 2006) measures leisure time against consumption specified by the wage rate. Many quantifiable and non-quantifiable coefficients have some effect on both of these variables. This article concentrates on the key factor concerning disposable income and its influence on decision making regarding the choice between consumption and having leisure time. The Czech Republic has undergone various changes during the last 15 years which are also visible in the tertiary education sector. College students were thus the target group of respondents of the primary research. This social group has been getting larger in the last few years which is not declared by the European statistics only. Although the reasons for entering the tertiary education sec

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Crafting Global Competitive Economies:

  • ISBN

    978-0-9860419-3-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    2070-2081

  • Název nakladatele

    International Business Information Management Association

  • Místo vydání

    Milan

  • Místo konání akce

    Milan

  • Datum konání akce

    6. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku