Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Irrationality of Consumers Choosing Plane Tickets : Case Study of Generation Z Representatives in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F20%3A39916650" target="_blank" >RIV/00216275:25510/20:39916650 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1648/1405" target="_blank" >https://pernerscontacts.upce.cz/index.php/perner/article/view/1648/1405</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.46585/pc.2020.2.1648" target="_blank" >10.46585/pc.2020.2.1648</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Irrationality of Consumers Choosing Plane Tickets : Case Study of Generation Z Representatives in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Economic models can be used to describe consumer behaviouror to predict expected behaviourof the consumers. In order for the application of the selected economic model to describe realistically the issue under study, it is necessary that the individual components of the economic model are able to reliably identify and possibly even quantify main characteristics of the studied problematique. In the last few years, one of the basic theses based on which several economic models are built upon has been &quot;questioned&quot; within the scientific community, namely the one that portraits human as always rationally behaving individual. The goal of this article is to verify the validity of rational choice theory, based on as sample of university students in the Czech Republic that are currently enrolled at the Faculty of Transport Engineering, University of Pardubice.To validate the theory of irrationality in the context of consumer behaviour, an experiment in the fieldof air transport will be used, monitoring consumer decision making while choosing the plane tickets.

  • Název v anglickém jazyce

    The Irrationality of Consumers Choosing Plane Tickets : Case Study of Generation Z Representatives in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Economic models can be used to describe consumer behaviouror to predict expected behaviourof the consumers. In order for the application of the selected economic model to describe realistically the issue under study, it is necessary that the individual components of the economic model are able to reliably identify and possibly even quantify main characteristics of the studied problematique. In the last few years, one of the basic theses based on which several economic models are built upon has been &quot;questioned&quot; within the scientific community, namely the one that portraits human as always rationally behaving individual. The goal of this article is to verify the validity of rational choice theory, based on as sample of university students in the Czech Republic that are currently enrolled at the Faculty of Transport Engineering, University of Pardubice.To validate the theory of irrationality in the context of consumer behaviour, an experiment in the fieldof air transport will be used, monitoring consumer decision making while choosing the plane tickets.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perner´s Contacts

  • ISSN

    1801-674X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    1-12

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus