Influences on Consumers Rationality
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00091574" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00091574 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influences on Consumers Rationality
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to evaluate key components in consumer behaviour. Consumer behaviour is influenced by several factors; one with the greatest influence is genetic predisposition of each individual and also experience and knowledge acquired during the life of the society. The consumer is often irrational even in those cases in which we could expect rational behaviour (regarding to the prevailing economic opinion and rational choice theory). People are subjects to irrational influences. These influences come from their surroundings, feelings, emotions and other sources.
Název v anglickém jazyce
Influences on Consumers Rationality
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to evaluate key components in consumer behaviour. Consumer behaviour is influenced by several factors; one with the greatest influence is genetic predisposition of each individual and also experience and knowledge acquired during the life of the society. The consumer is often irrational even in those cases in which we could expect rational behaviour (regarding to the prevailing economic opinion and rational choice theory). People are subjects to irrational influences. These influences come from their surroundings, feelings, emotions and other sources.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
European Financial Systems 2016
ISBN
9788021083080
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
119-124
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 1. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000385692200015