Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rationality of University Students: A Behavioral Economics and Consumer Behavior Perspective

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F15%3A43889887" target="_blank" >RIV/60076658:12510/15:43889887 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rationality of University Students: A Behavioral Economics and Consumer Behavior Perspective

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper maps decision-making amongst university students, according to theories of consumer behavior described in existing literature. To determine the rationality (or irrationality) of decision-making, a number of exploratory investigations were conducted during a semester-long study program in consumer behavior with a small number of Faculty of Economics students at a university in the Czech Republic. These investigations focused on a number of interdisciplinary factors: decoy effect; risk perception; price anchor; psychological accounting; the effect of unavailability; and the placebo effect. The analysis of the data from these exploratory investigations reveals basic patterns of irrational decision-making behavior. The results from these studiesappear to correlate with studies in other countries, suggesting common determinants of rationality (or irrationality), regardless of geographical differences. It is argued that because human behavior may be easily influenced and, to some

  • Název v anglickém jazyce

    Rationality of University Students: A Behavioral Economics and Consumer Behavior Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    This paper maps decision-making amongst university students, according to theories of consumer behavior described in existing literature. To determine the rationality (or irrationality) of decision-making, a number of exploratory investigations were conducted during a semester-long study program in consumer behavior with a small number of Faculty of Economics students at a university in the Czech Republic. These investigations focused on a number of interdisciplinary factors: decoy effect; risk perception; price anchor; psychological accounting; the effect of unavailability; and the placebo effect. The analysis of the data from these exploratory investigations reveals basic patterns of irrational decision-making behavior. The results from these studiesappear to correlate with studies in other countries, suggesting common determinants of rationality (or irrationality), regardless of geographical differences. It is argued that because human behavior may be easily influenced and, to some

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    THE INTERNATIONAL JOURNAL OF INTERDISCIPLINARY STUDIES IN COMMUNICATION

  • ISSN

    2324-7320

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    10

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    1-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus