Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Drivers of Consumer Decision Making - Comparative Analysis of Behavioral and Neuroeconomics Models

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F16%3A00090277" target="_blank" >RIV/00216224:14560/16:00090277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Drivers of Consumer Decision Making - Comparative Analysis of Behavioral and Neuroeconomics Models

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When making choices, more precisely purchase decision making, the consumers are everything but rational. Behavioral economics is the whole science dedicated to examining this phenomenon. Freud has constructed the model that reveals the inner motivators for decisions, including the purchasing one as well. However, behavioral models are not solely enough as the practice proved that consumers’ brains are much more complex than it was initially thought. There is always a good chance that habits will fail and inconsistencies in the way consumer process information will be undone for the simple reason- presence of emotions. That is highly consistent with the fact that humans are not rational creatures only and are not governed by reason in any decision making process. This gives the ground for more enhanced research on decision making and introducing neurological aspects. Skeptical or not, nowadays there are inventions of this neuraleconomics combination that tend to be widely spread.

  • Název v anglickém jazyce

    Drivers of Consumer Decision Making - Comparative Analysis of Behavioral and Neuroeconomics Models

  • Popis výsledku anglicky

    When making choices, more precisely purchase decision making, the consumers are everything but rational. Behavioral economics is the whole science dedicated to examining this phenomenon. Freud has constructed the model that reveals the inner motivators for decisions, including the purchasing one as well. However, behavioral models are not solely enough as the practice proved that consumers’ brains are much more complex than it was initially thought. There is always a good chance that habits will fail and inconsistencies in the way consumer process information will be undone for the simple reason- presence of emotions. That is highly consistent with the fact that humans are not rational creatures only and are not governed by reason in any decision making process. This gives the ground for more enhanced research on decision making and introducing neurological aspects. Skeptical or not, nowadays there are inventions of this neuraleconomics combination that tend to be widely spread.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    19th Eurasia Business and Economics Society Conference

  • ISBN

    9786058446854

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1108-1115

  • Název nakladatele

    EBES

  • Místo vydání

    Istanbul, Turkey

  • Místo konání akce

    Istanbul Technical University Faculty of Managem

  • Datum konání akce

    1. 1. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku