Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Raising the Quality of Tourism Firms – Case study from the Czech Republic. In M. Bezpartochnyi

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12510%2F18%3A43898540" target="_blank" >RIV/60076658:12510/18:43898540 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ep3.nuwm.edu.ua/10289/1/%D0%90kimova%20L.%20M._Development%20of%20quality%20management%20systems%20in%20the%20hotel-restaurant%20%D0%B7%D0%B0%D1%85.pdf" target="_blank" >http://ep3.nuwm.edu.ua/10289/1/%D0%90kimova%20L.%20M._Development%20of%20quality%20management%20systems%20in%20the%20hotel-restaurant%20%D0%B7%D0%B0%D1%85.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Raising the Quality of Tourism Firms – Case study from the Czech Republic. In M. Bezpartochnyi

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays in contemporary economy the understanding and maintaining service quality offered to guests and tourists are extremely important to the growth and competiveness of hotel and gastronomy business. Jain and Gupta (2004) suggested that competitive pressure to deliver high-quality service has forced service organisation to understand costumer assessments of service quality and then develop service provision standard that will meet and exceed costumers‘expectations. This implies that service-based industries, such as tourism firms are obliged to delivers outstanding services to their customers in order to have sustainable competitive advantage.

  • Název v anglickém jazyce

    Raising the Quality of Tourism Firms – Case study from the Czech Republic. In M. Bezpartochnyi

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays in contemporary economy the understanding and maintaining service quality offered to guests and tourists are extremely important to the growth and competiveness of hotel and gastronomy business. Jain and Gupta (2004) suggested that competitive pressure to deliver high-quality service has forced service organisation to understand costumer assessments of service quality and then develop service provision standard that will meet and exceed costumers‘expectations. This implies that service-based industries, such as tourism firms are obliged to delivers outstanding services to their customers in order to have sustainable competitive advantage.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Transformational processes the development of economic systems in conditions of globalization: scientific bases, mechanisms, prospects

  • ISBN

    978-9984-891-04-0

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    233-242

  • Počet stran knihy

    348

  • Název nakladatele

    ISMA University, Riga: Landmark SIA

  • Místo vydání

    Riga

  • Kód UT WoS kapitoly