Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student satisfaction with quality of higher education services: students' and faculty management views

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00085035" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00085035 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student satisfaction with quality of higher education services: students' and faculty management views

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In current dynamic environment and increased international competition, higher education (HE) institutions' success depends on quantity and quality of students they recruit and retain, which is influenced to a great extent by student satisfaction with the quality of their services. Thus, delivering quality services has become an important goal for the majority of HE institutions. To improve service quality, HE institutions should know what is important for students to be satisfied. If HE institutions? management doesn?t possess reliable information on determinants of student satisfaction, they rely solely on their own views and assumptions in quality improvement process. But these assumptions may not correspond with the reality. The aim of this paper is to identify the degree of agreement on determinants of student satisfaction with HE institutions? services from perspective of students and management.

  • Název v anglickém jazyce

    Student satisfaction with quality of higher education services: students' and faculty management views

  • Popis výsledku anglicky

    In current dynamic environment and increased international competition, higher education (HE) institutions' success depends on quantity and quality of students they recruit and retain, which is influenced to a great extent by student satisfaction with the quality of their services. Thus, delivering quality services has become an important goal for the majority of HE institutions. To improve service quality, HE institutions should know what is important for students to be satisfied. If HE institutions? management doesn?t possess reliable information on determinants of student satisfaction, they rely solely on their own views and assumptions in quality improvement process. But these assumptions may not correspond with the reality. The aim of this paper is to identify the degree of agreement on determinants of student satisfaction with HE institutions? services from perspective of students and management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Economic Challenges for Higher Education in Central and Eastern Europe

  • ISBN

    9788380192706

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

    255-279

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Adam Marszalek

  • Místo vydání

    Toruń

  • Místo konání akce

    Kraków

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku