Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student Satisfaction with Higher Education Service Quality: Dimensions and Antecedents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14560%2F15%3A00082532" target="_blank" >RIV/00216224:14560/15:00082532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Student Satisfaction with Higher Education Service Quality: Dimensions and Antecedents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Higher education (HE) institutions are facing dynamic environment and increased international competition. Their success depends on quantity and quality of students they recruit and retain that is influenced to a great extent by student satisfaction. Therefore, HE institutions should be able to properly measure student satisfaction and find ways to manage it. For effective measurement and managing of student satisfaction, HE institutions should be aware of its dimensions and antecedents. The article aims to examine student satisfaction dimensions and antecedents, proposed by various student satisfaction models. The findings suggest that researchers do agree on a several education service quality dimensions (quality of academic and administrative services, physical environment, interpersonal communication), but have different opinions on their precise definition and relative importance (which may be context-specific).

  • Název v anglickém jazyce

    Student Satisfaction with Higher Education Service Quality: Dimensions and Antecedents

  • Popis výsledku anglicky

    Higher education (HE) institutions are facing dynamic environment and increased international competition. Their success depends on quantity and quality of students they recruit and retain that is influenced to a great extent by student satisfaction. Therefore, HE institutions should be able to properly measure student satisfaction and find ways to manage it. For effective measurement and managing of student satisfaction, HE institutions should be aware of its dimensions and antecedents. The article aims to examine student satisfaction dimensions and antecedents, proposed by various student satisfaction models. The findings suggest that researchers do agree on a several education service quality dimensions (quality of academic and administrative services, physical environment, interpersonal communication), but have different opinions on their precise definition and relative importance (which may be context-specific).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th International Conference Current Trends in Public Sector Research

  • ISBN

    9788021075320

  • ISSN

    2336-1239

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    223-231

  • Název nakladatele

    Masarykova Univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Šlapanice

  • Datum konání akce

    1. 1. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000355547600027